BiznesINFO.pl Handel Carrefour postanowił wycofać się z Polski. Sieć sprzeda kilkaset sklepów
Jakub Kaminski/East News

Carrefour postanowił wycofać się z Polski. Sieć sprzeda kilkaset sklepów

26 maja 2022
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Carrefour podjął decyzję o wycofaniu się z polskiego rynku. Francuska sieć jest obecna w Polsce od 1997 r., w tym roku minie więc 25 rok. Sklepy po Carrefourze ma przejąć fundusz Mid Europa Partners.

Carreforur po 25 latach działalności na rynku polskim postanowił się z niego wycofać, pisze portal dlahandlu.pl. Infrastrukturę Carrefoura ma przejąć fundusz Mid Europa Pratners , który jest również udziałowcem Allegro oraz rozwijał sieć Żabka w latach 2011-17.

Carrefour wychodzi nie tylko z Polski

W styczniu bieżącego roku Carrefour podjął także decyzję o wycofaniu się ze Słowacji, na której działał z kolei 17 lat. Marka planuje zintensyfikować swoje działania na rodzimym rynku franuskim i w Ameryce Łacińskiej, tłumaczył w rozmowie z dlahandlu.pl Andrzej Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Ekspert przypuszcza także, że Carrefour szuka stabilniejszych rynków, a Polska jest niebezpiecznie blisko konfliktu w Ukrainie . Decyzja o wycofaniu się z Polski musiała jednak zapaść dużo wcześniej, co sugeruje pomysł opuszczenia również Słowacji, o którym francuska grupa poinformowała przed wybuchem wojny w Ukrainie.

Mid Europa Partners na nowy pomysł na sklepy Carrefoura

Fundusz Mid Europa Partners zajmujący się inwestowaniem w sieci sklepów działające w Europie Środkowej planuje rozwijać działanie na zasadzie franczyzy i to będzie najprawdopodobniej kierunek, w którym podąży z nabytymi od Carrefoura sklepami.

Kwota transkacji nie została niestety ujawniona. Carrefour dysponuje w Polsce siecią 935 sklepów, na które składają się 92 hipermarkety, 152 supermarkety, 9 dyskontów i 682 sklepy małopowierzchniowe, pisze bankier.pl.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie