Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Carrefour rzuca wyzwanie Biedronce. Francuska sieciówka też chce sprzedawać testy
Maria Glinka
Maria Glinka 17.03.2021 01:00

Carrefour rzuca wyzwanie Biedronce. Francuska sieciówka też chce sprzedawać testy

Carrefour planuje wprowadzić testy na przeciwciała
Pixabay/ccipeggy

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na jakim etapie jest Carrefour w kontekście wprowadzania testów do oferty

  • Która inna sieć handlowa planuje rozszerzyć asortyment o testy

  • Kto zapoczątkował całą tę akcję

Carrefour pójdzie w ślady Biedronki? Niewykluczone

Carrefour cieszy się dość dużym uznaniem wśród polskich klientów. Według badania przeprowadzonego przez agencję Catchers oraz Instytut Badawczy IPC wynika, że w dobie pandemii zaufanie do francuskiej sieci handlowej wzrosło o 11,2 proc.

Do zakupów w sklepach pod niebiesko-czerwonym szyldem zachęcają ceny - Carrefour uplasował się na piątym miejscu w rankingu najtańszych sieci handlowych w Polsce. Sieciówka, która obsługuje 5 mln klientów tygodniowo, nieustannie zaskakuje ich nowymi produktami.

Wszystko wskazuje na to, że asortyment sklepów Carrefour już niebawem poszerzy się o niezwykle pożądany artykuł w czasach pandemii. Portal wirtualnemedia.pl ustalił, że Carrefour planuje pójść drogą Biedronki i wprowadzi do oferty testy na przeciwciała koronawirusa.

- Obecnie szukamy odpowiednich ofert na rynku - poinformowali przedstawiciele biura prasowego Carrefour Polska w rozmowie z portalem. - Naszym celem jest zaoferowanie klientom jakościowych, pewnych produktów, posiadających odpowiednie certyfikaty, i jak tylko będzie to możliwe, wprowadzimy je do naszej oferty - dodali.

Polacy szturmują sklepy w poszukiwaniu testów

Biedronka wprowadziła testy Primacovid w poniedziałek 15 marca. W warszawskich placówkach produkty rozchodzą się w ekspresowym tempie - już dwie godziny po otwarciu regały świeciły pustkami. Warto jednak pamiętać, że testy serologiczne z Biedronki wskazują jedynie, czy organizm wytworzył przeciwciała, co może sugerować, że klient już przeszedł COVID-19. Badanie preparatem z Biedronki nie dowodzi, czy aktualnie choruje. Chcąc to sprawdzić, powinien wykonać test na obecność koronawirusa.

O ostrożność co do testów prosił rzecznik Ministerstwa Zdrowia Wojciech Andrusiewicz. - Apeluję o rozwagę i ostrożność. Dyskont to nie jest miejsce, gdzie powinni udawać się ludzie chorzy - oznajmił przedstawiciel resortu. Jego zdaniem brak wiedzy na temat różnicy między testem na COVID-19 a testem na przeciwciała SARS-CoV-2 może spowodować, że „będziemy mieli ogniska zakażeń w dyskontach”.

Zaapelował także do osób kierujących dyskontami, aby z rozwagą dystrybuowali testy. Biedronka zdecydowała się ograniczyć liczbę sprzedawanych testów do 50 dziennie. Jeden klient może zakupić maksymalnie 3 sztuki.

Nie tylko Carrefour planuje wspomóc Polaków w walce z koronawirusem

Carrefour to już kolejna sieć handlowa, która ujawniła plany dotyczące testów. Wcześniej o zamiarach wprowadzenia tego typu produktów poinformował Lidl. - Chcielibyśmy poinformować, że wsłuchując się w potrzeby naszych klientów, również planujemy wprowadzić testy na COVID-19 do oferty Lidl Polska - oznajmiła Aleksandra Robaszkiewicz z działu komunikacji dyskontu, którą cytuje Radio Zet.

Jakie będą ceny testów serologicznych u konkurentów Biedronki? Sieci Carrefour i Lidl na razie nie ujawniły planowanych cenników, jednak należy spodziewać się, że koszt będzie podobny (w Biedronce - 49,99 zł za 1 szt.).

Poza testami serologicznymi Lidl rozważa także rozszerzenie asortymentu o testy na obecność koronawirusa. Tego typu produkty są dostępne w sklepach sieci Aldi i Rossmann w Niemczech. Lidl byłby pierwszym dyskontem w Polsce, który zdecydował się na ten krok.