Poważna awaria w znanym banku. Problemy z przelewami internetowymi
Wielu internautów informowało media, że w poniedziałek nie mogli wykonywać przelewów internetowych. Wystąpiły również problemy z transakcjami z użyciem systemu Blik. Nest Bank potwierdził w wieczornym komunikacie, że tego rodzaju problemy faktycznie występowały.
Komunikat Nest Bank
“Obecnie występują problemy w trakcie realizacji przelewów internetowych oraz transakcji Blik” - informował wczoraj bank.
Podał również do wiadomości, że wpłaty zrealizowane za pomocą Blik były księgowane z opóźnieniem. Dlatego nie były widoczne na kontach. Zapewnił również, że pracuje nad tym, aby zlecone przelewy oraz wpłaty zostały zrealizowane i zaksięgowane jak najszybciej (przed pierwszą sesją wychodzącą).
Aktualizacja - problemy zostały rozwiązane
"Rozwiązaliśmy problemy techniczne. Możecie już korzystać z BLIKA oraz wykonywać przelewy internetowe. Wszystkie transakcje zlecone do wykonania w dniu 8.05.2023r. powinny zostać zrealizowane w dniu 9.05.2023 r. lub zgodnie z dyspozycją" - podał niedawno w komunikacie Nest Bank.
Znacznie większe problemy innego banku. Jest wniosek o ogłoszenie upadłości Getin Noble Banku
Bankowy Fundusz Gwarancyjny 28 kwietnia złożył do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości Getin Noble Banku.
Dla klientów GNB nic się nie zmienia.
- Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. byli klientami Getin Noble Banku S.A., w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking – uspokaja BFG.