InPost podnosi ceny. Podwyżki dotkną zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych
Z tego artykułu dowiesz się:
Od kiedy InPost podniesie ceny
Dlaczego zdecydował się na podwyżkę
Jak prezentuje się nowy cennik
InPost będzie droższy. Nowy cennik tuż przed świętami
InPost to firma jednego z 10 najbogatszych Polaków - Rafała Brzoski, która nie spoczywa na laurach. W ubiegłym roku spółka zrealizowała szereg nowych inwestycji np. otworzyła drugą centralną sortownię i rozwijała sieć paczkomatów.
W kwietniu 2020 r. niezależny operator logistyczny posiadał 6 tys. paczkomatów - to o 1,4 tys. więcej niż liczba placówek własnych Poczty Polskiej (4,6 tys.). Według najnowszych wyliczeń w lutym 2021 r. spółka dysponowała siecią 11 tys. paczkomatów. Poniesione koszty z tym związane musiały w końcu przełożyć się także na portfele klientów.
Do zmian w cenniku usług skłonił InPost także wzrost kosztów operacyjnych. „Czynniki te to m.in.: inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej czy pandemia COVID-19”, czytamy w oficjalnym oświadczeniu spółki.
Nowy cennik zacznie obowiązywać od 1 kwietnia 2021 r. Zmianom ulegną ceny za tzw. szybkie nadawanie oraz wysyłanie przesyłki przy użyciu aplikacji InPost Mobile. Podwyżka dotknie zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Portal bankier.pl donosi, że koszt nadania przesyłki w ramach usługi paczkomatowej wzrośnie dla użytkowników indywidualnych o 1 zł lub 50 gr. Według nowych cen za gabaryt „A” (8×38×64 cm) klienci zapłacą 12,99 zł. Z kolei nowy koszt nadania gabarytu „B” (19×38 ×64 cm) to 13,99 zł, a gabarytu „C” (41×38×64 cm) - 15,49 zł.
Wzrosną także koszty za przyjazd kuriera. Wysokość nowej opłaty jest uzależniona od liczby nadawanych przesyłek. Za jedną trzeba będzie zapłacić 6,15 zł, za dwie - 5,54 zł, za trzy - 4,92 zł, a za cztery - 4,31 zł. Jeżeli klient chce wysłać więcej niż cztery paczki to InPost nie będzie naliczał żadnych dodatkowych opłat za przyjazd kuriera.
„Usługa nadania Przesyłki Paczkomatowej poprzez kuriera jest wkalkulowana w cenę, jeżeli Nadawca jednorazowo zleci nadanie 5 (pięciu) i więcej Przesyłek Paczkomatowych, przy czym Przesyłki Paczkomatowe nadawane na podstawie aktualnego Regulaminu świadczenia usługi Paczkomaty 24/7 sumują się z Przesyłkami kurierskimi i Elementami Przesyłek towarowych nadawanymi na podstawie aktualnego Regulaminu świadczenia usług pocztowych i przewozowych przez lnPost Sp. z o.o.", czytamy w komunikacie InPost.
InPost zmienia cennik również dla klientów biznesowych
Na wyższe koszty korzystania z usług firmy InPost muszą przygotować się także przedsiębiorcy. Podwyżka będzie dotyczyła przesyłek InPost Paczkomaty 24/7 oraz przesyłek InPost Kurier. Nowy cennik obejmuje również usługę Paczka Niestandardowa (dla przesyłek InPost Kurier). Od początku kwietnia wzrosną także opłaty za weryfikację wagi i pomiarów dla przesyłek InPost Kurier.
Zgodnie z komunikatem firmy za wysłanie paczki o gabarycie „A” klient biznesowy będzie musiał zapłacić 9,44 zł (wcześniej 8,99 zł). W przypadku gabarytu „B” nowa cena to 10,70 zł (wcześniej 10,19 zł). Z kolei koszt nadania przesyłki o gabarycie „C” będzie wynosił 13,64 zł (wcześniej 12,99 zł).
Poza nowymi cenami na klientów czekają także zmiany techniczne. Portal spidersweb.pl podaje, że od początku kwietnia będzie obowiązywała nowa procedura nadawania przesyłek bez etykiety. Po zmianach tego typu paczki będzie można nadawać tylko przy użyciu aplikacji InPost Mobile. Zniknie opcja wysyłania przesyłki bez etykiety za pośrednictwem paczkomatu.