BiznesINFO.pl Handel Tego lata musimy nastawić się na braki towarów. Świat już zaczyna cierpieć na niedobory
biznes info

Tego lata musimy nastawić się na braki towarów. Świat już zaczyna cierpieć na niedobory

20 czerwca 2022
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Najbliższe lato może obfitować w liczne niedobory produktów. Wiele państw świata zaczyna już zmagać się z brakiem dostępu to niegdyś wszędobylskich towarów. Bloomberg donosi o licznych niedogodnościach na rynku spożywczym.

W Australii brakuje sałaty, w USA popcornu, w Japonii cebuli, a spożywający najwięcej piwa na świecie Niemcy mogą niedługo borykać się z niedoborem szkła, co w konsekwencji znacznie obniży możliwości produkcyjne browarów. Rosjanie starają się uprzykrzyć życie całemu światu.

Braki towarów z powodu przerwanych łańcuchów dostaw

Niedawno pisaliśmy, że producent kultowego sosu sriracha, amerykańska firma Huy Fong Foods musi przerwać produkcję z powodu braku papryczek chilli. Chociaż w przypadku srirachy zadecydowała akurat nie wojna na Ukrainie, lecz susza w Kalifornii, to wiele z produktów może zniknąć z półek właśnie z powodu konfliktu wywołanego przez Rosjan.

Jedną z dalekich konsekwencji konfliktu jest dużo oszczędniejsze używanie pomidorów przez sieć McDonald's w Wielkiej Brytanii. Wszystko z powodu drogiego gazu, który jest niezbędny do ogrzania szklarni, gdzie mieszkają pomidory.

Brak szkła w Niemczech

Niemcy w szkło zaopatrywali się głównie w hutach ukraińskich. Z powodu przerwania łańcuchów dostaw z Ukrainy przestał więc docierać surowiec, a zapasy szkła w Niemczech powoli się kończą. W konsekwencji piwo zaczyna drożeć z powodu drożejącego szkła.

W Polsce produkcja szkła ma się całkiem dobrze, więc nie powinniśmy spodziewać się braków surowca na rodzimym rynku. Polska nie jest jednak rynkiem odizolowanym od reszty świata, dlatego jeżeli ceny piwa w Niemczech gwałtownie i znacznie wzrosną, w Polsce również możemy spodziewać się podwyżek w sklepach.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie