Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Twój portfel > Kobiety są mistrzyniami promocji! W jaki sposób jeszcze Polki oszczędzają?
Paulina Musianek
Paulina Musianek 22.03.2022 09:10

Kobiety są mistrzyniami promocji! W jaki sposób jeszcze Polki oszczędzają?

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Promocje są domeną kobiet

Promocje i wyprzedaże to czas, kiedy większość Polaków rusza na łowy. Jak wynika z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch, 52% Polaków deklaruje, że zakupy robi głównie podczas promocji i aż 59% polskich kobiet. Miłośnicy okazji przeważają niemal w każdej grupie wiekowej, chociaż to młodzi konsumenci najczęściej czyhają na obniżkę ceny. 59% ankietowanych z grupy wiekowej 25-34 lata wskazało, że kupuje produkty głównie wtedy, gdy są przecenione. Niewiele mniejszy odsetek podobnych deklaracji dotyczył osób w wieku 18-24 lata (54%). Im starszy konsument, tym mniej podatny na efekt promocji, jednak odsetek dojrzałych Polaków i Polek kupujących głównie na promocjach jest i tak stosunkowo wysoki. Wśród osób w wieku 55-64 lata jest to 49%, a dla osób z przedziału wiekowego 65-74 lata - 46%.

Chętnie wybierzemy się do restauracji na happy hours, ale napiwku kelnerowi nie damy

Jak jeszcze oszczędzamy? Korzystamy z “happy hours” w restauracjach, czyli z oferty w określonych godzinach, w ciągu których obowiązują niższe ceny na określone menu. Tutaj również lepszymi poszukiwaczami okazji są kobiety, a także osoby do 34. roku życia. Na promocję do knajpy się wybierzemy, ale ⅓ z nas nie da napiwku kelnerowi, w tym co druga osoba w wieku 18-24 lat (49 proc.) oraz 45%. emerytów.

Problem może być też z… dojazdem na “happy hours”. Szukanie miejsca do parkowania może trochę nam zająć ze względu na to, że Polacy często szukają bezpłatnego parkingu. 40% respondentów jeździ do chwili, aż go znajdzie. Pieniędzy na parking szczególnie żal młodym, początkującym kierowcom między 18. a 24. rokiem życia (48%).

Polacy ugoszczą bliskich w swoim domu, ale nie wesprą akcji społecznych

Pomimo naszej oszczędności, tylko 13% badanych nie zaprosi gości, bo uważa to za zbyt duży wydatek. Niestety jednak nie jesteśmy zbyt szczodrzy, jeśli chodzi o cele charytatywne czy społeczne. Aż 20% ankietowanych nie wspiera takich akcji. Do pomocy nie są skorzy zwłaszcza mężczyźni (22%), osoby starsze (65-74 lata) – 25%, a także mieszkańcy Warmii i Mazur (29%).

Jak podają eksperci BIG InfoMonitor takie zachowania finansowe Polaków spowodowane są problemami finansowymi związanych z nieprzemyślanymi decyzjami. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, ok. 9% dorosłych Polaków ma jakieś długi, których nie jest w stanie spłacać w terminie. To np. czynsz, rachunek za telefon i internet, telewizję kablową, alimenty, kara za jazdę bez ważnego biletu, raty za zakupiony sprzęt RTV lub AGD czy też raty pożyczek i kredytów, głównie konsumpcyjnych.

Tagi: promocje Ceny