BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Kobiety są mistrzyniami promocji! W jaki sposób jeszcze Polki oszczędzają?

2 Września 2019

Autor tekstu:

Paulina Musianek

Udostępnij:

Promocje i polowanie na wyprzedaże to jedna z ulubionych dyscyplin Polaków, a w szczególności Polek. Jak jeszcze potrafimy zaoszczędzić? Jesteśmy chytrzy czy sprytni?

Promocje są domeną kobiet

Promocje i wyprzedaże to czas, kiedy większość Polaków rusza na łowy. Jak wynika z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch, 52% Polaków deklaruje, że zakupy robi głównie podczas promocji i aż 59% polskich kobiet. Miłośnicy okazji przeważają niemal w każdej grupie wiekowej, chociaż to młodzi konsumenci najczęściej czyhają na obniżkę ceny. 59% ankietowanych z grupy wiekowej 25-34 lata wskazało, że kupuje produkty głównie wtedy, gdy są przecenione. Niewiele mniejszy odsetek podobnych deklaracji dotyczył osób w wieku 18-24 lata (54%). Im starszy konsument, tym mniej podatny na efekt promocji, jednak odsetek dojrzałych Polaków i Polek kupujących głównie na promocjach jest i tak stosunkowo wysoki. Wśród osób w wieku 55-64 lata jest to 49%, a dla osób z przedziału wiekowego 65-74 lata - 46%.

Chętnie wybierzemy się do restauracji na happy hours, ale napiwku kelnerowi nie damy

Jak jeszcze oszczędzamy? Korzystamy z “happy hours” w restauracjach, czyli z oferty w określonych godzinach, w ciągu których obowiązują niższe ceny na określone menu. Tutaj również lepszymi poszukiwaczami okazji są kobiety, a także osoby do 34. roku życia. Na promocję do knajpy się wybierzemy, ale ⅓ z nas nie da napiwku kelnerowi, w tym co druga osoba w wieku 18-24 lat (49 proc.) oraz 45%. emerytów.

Problem może być też z… dojazdem na “happy hours”. Szukanie miejsca do parkowania może trochę nam zająć ze względu na to, że Polacy często szukają bezpłatnego parkingu. 40% respondentów jeździ do chwili, aż go znajdzie. Pieniędzy na parking szczególnie żal młodym, początkującym kierowcom między 18. a 24. rokiem życia (48%).

Polacy ugoszczą bliskich w swoim domu, ale nie wesprą akcji społecznych

Pomimo naszej oszczędności, tylko 13% badanych nie zaprosi gości, bo uważa to za zbyt duży wydatek. Niestety jednak nie jesteśmy zbyt szczodrzy, jeśli chodzi o cele charytatywne czy społeczne. Aż 20% ankietowanych nie wspiera takich akcji. Do pomocy nie są skorzy zwłaszcza mężczyźni (22%), osoby starsze (65-74 lata) – 25%, a także mieszkańcy Warmii i Mazur (29%).

Jak podają eksperci BIG InfoMonitor takie zachowania finansowe Polaków spowodowane są problemami finansowymi związanych z nieprzemyślanymi decyzjami. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, ok. 9% dorosłych Polaków ma jakieś długi, których nie jest w stanie spłacać w terminie. To np. czynsz, rachunek za telefon i internet, telewizję kablową, alimenty, kara za jazdę bez ważnego biletu, raty za zakupiony sprzęt RTV lub AGD czy też raty pożyczek i kredytów, głównie konsumpcyjnych.

Podobne artykuły

pixabay, piviso

Twój portfel

500 plus na zdrowie. Nowy program resortu zdrowia obejmie tylko osoby powyżej 40. roku życia

Czytaj więcej >
Likwidacja OFE niektórych z nas będzie sporo kosztować

Twój portfel

Likwidacja OFE będzie sporo kosztować. Z konta potrącą średnio po 10 tys. zł

Czytaj więcej >
Trwają prace nad europejską płacą minimalną

Twój portfel

Europejska płaca minimalna. Poprawki w dyrektywie korzystne dla pracowników

Czytaj więcej >
Emerytura

Twój portfel

Pomoc też dla emerytów, mogą dostać 2080 zł. Warunek jest jeden

Czytaj więcej >
Zmiana cen gazu o kilka procent

Twój portfel

Musimy przygotować się na zmianę cen gazu. Czeka nas już od lipca

Czytaj więcej >
Abonament nadal trzeba płacić. KRRiT poinformowała wszystkich.

Twój portfel

KRRiT wydała specjalny komunikat dotyczący abonamentu. Polacy będą wściekli na jego treść

Czytaj więcej >