Polacy znudzeni Dino i Lidlem. Rozpędu nabiera sieć sklepów z Rzeszowa. Klienci ładują pełne koszyki

Kiedy Lidl, Dino czy Biedronka toczą bój o to, która sieć sklepów należy do najtańszych, na polski rynek wkracza całkiem nowy gracz. Należąca do rodziny z Rzeszowa sieć jeszcze niedawno liczyła zaledwie 19 sklepów, a obecnie coraz mocniej rozkręca swój biznes choćby w stolicy. Dzięki szerokiemu asortymentowi z łatwością podbije serca Polaków.
To w tej sieci sklepów Polacy najchętniej robią zakupy
Najbardziej popularną siecią sklepów spożywczych w Polsce jest Lidl. W rankingu popularności sieci handlowych w bieżącym roku prześcignął on Biedronkę, tym samym zdobywając miano lidera.
Niemiecki dyskont prężnie rozwija swoją infrastrukturę i tylko w 2024 roku na terenie Polski otworzył 40 nowych placów, a warto zaznaczyć, że w sumie w kraju funkcjonuje już ok. 930 sklepów tej sieci. Autorzy raportu Listonic wskazali jednak, że za sukcesem Lidla nie tylko stoi liczba sklepów, ale też dobrze przemyślana strategia promocyjna. Na drugim miejscu w TOP 5 pod względem popularności znalazła się Biedronka, następnie Kaufland, Auchan i na piątym miejscu Dino.


Rośnie konkurencja dla Lidla. Mało znana sieć sklepów zawojuje na polskim rynku
Choć wielu Polaków przyzwyczaiło się do robienia zakupów w tych samych sieciach sklepów, to chętnie odwiedza też te, które dopiero się rozkręcają. W Warszawie rośnie konkurencja dla wszystkim znanym dyskontów, bowiem 21 maja na ulicy Czerskiej na Mokotowie nastąpi otwarcie sieci sklepów Frac. Jeszcze dwa lata temu przedsiębiorstwo liczyło tylko 19 placówek, obecnie jest ich już 28.
Frac zaczynało od Rzeszowa, gdzie znajduje się 13 oddziałów. W Warszawie natomiast pierwszy sklep otwarto w 2016 roku. Istnieje do dziś i znajduje się w budynku Karolkowa Business Park.
Zgodnie z najnowszymi danymi zamieszczonymi przez spółkę, w 2023 r. przychody Frac doszły do 38 mln zł. W tym samym roku w czterech sklepach należących bezpośrednio do spółki zakupy zrobiło ponad milion klientów. Wówczas średnia wartość koszyka wyniosła 36 zł.

Co sprzedaje sieć sklepów Frac?
Właścicielami sieci sklepów jest rodzina Frąców, która wytrwale stoi przy swoich pierwotnych założeniach. Jak czytamy w sprawozdaniu finansowym spółki, celem Frac jest sprzedaż zdrowych, a także od sprawdzonych producentów świeżych produktów.
Frac to polskie sklepy spożywcze, w których jakość zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Od ponad 30 lat dbamy o świeżość, smak i zadowolenie naszych Klientów - podaje autor ogłoszenia.
Konsumenci kupują głównie warzywa, owoce i mrożonki, wędliny, pieczywo, a także konserwy i ryby.





































