BiznesINFO.pl Twój portfel Poczta Polska winduje ceny do góry, a pracownicy zarabiają grosze
Biznesinfo.pl

Poczta Polska winduje ceny do góry, a pracownicy zarabiają grosze

9 maja 2019
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Przy takich wzrostach cen Poczta Polska może przestać być po prostu konkurencyjna względem innych usługodawców.

Wzrost cen na Poczcie

Taka sama sytuacja jest w przypadku nadania przesyłki priorytetowej. Od 2015 r. cena wzrosła prawie o 2 zł, czyli prawie o 100% . Wyjasnienia tej sytuacji zarządał od Poczy Polskiej zarządał poseł PO Krzysztof Brejza, o czym też informował opinię publiczną za pomocą mediów społecznościowych.

Na największe wydatki muszą przygotować się osoby, nadające przesyłki priorytetowe polecone. Najmniejsza kosztuje w tej chwili 8,40, ale jej waga nie może przekraczać 500 g. Cięższe przesyłki i paczki kosztują już 8,70. Jeśli natomiast chcemy wysłać coś o wadze pomiędzy 1 kg a 2 kg, musimy wydać aż 18,30 zł - pisze dzisiaj portal money.pl.

Zapytana o powód podwyżek rzecznik firmy odpowiedziała tak: Wiąże się to z koniecznością zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństw i dostępności do usług dla wszystkich Polaków. To z kolei oznacza, że Poczta Polska ponosi wysokie koszty utrzymania sieci placówek i logistyki, ich wzrost przekłada się na wzrost cen . W przeciwnym wypadku świadczenie usług przestanie być rentowne.

Należy w tym miejscu zastanowić się, na co zdecyduje się Poczta Polska w przypadku gdy jej pracownicy wywalczą podwyżki pensji . Ciągły wzrost cen usług pocztowych w porównaniu z ich stojącymi w miejscu zarobkami pozwala zadać pytanie, o ile znowu podwyższy się cena usług pocztowych. W pewnym momencie ceny mogą osiągnąć taki poziom, że dochody Poczty zamiast rosnąć, to zaczną spadać, a to będzie oznaczało rychłe zwolnienia wielu pracowników.

undefinedundefinedundefined

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie