BiznesINFO.pl Handel Fiat i Peugeot czeka fuzja. Znamy już nazwę motoryzacyjnego giganta
Pixabay

Fiat i Peugeot czeka fuzja. Znamy już nazwę motoryzacyjnego giganta

20 lipca 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Fuzja marek Peugeot i Fiat

Jak podaje portal bankier.pl, do końca pierwszego kwartału 2021 ma nastąpić fuzja koncernów motoryzacyjnych Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Peugeot Société Anonyme (PSA). W wyniku ich połączenia powstanie korporacja o nazwie Stellantis (pochodzącej od łacińskiego "stello" oznaczającego "rozjaśniać gwiazdami").

"Łacińskie korzenie w nazwie są hołdem dla bogatej historii dwóch spółek założycielskich, a odwołanie się do astronomii oddaje prawdziwego ducha optymizmu, energii i odnowy, który napędza tę zmieniającą branżę fuzję" - czytamy w komunikacie prasowym FCA i PSA. Połączenie potencjału dwóch koncernów motoryzacyjnych umożliwi firmie Stellantis działanie na globalną skalę. Jak wskazuje moto.pl, potencjalna wartość firmy Stellantis szacowana jest na ponad 50 mld dolarów.

Peugeot i Fiat zachowają logo i nazwy

Mimo planowanej fuzji, która ma zostać sfinalizowana jeszcze w pierwszym kwartale 2021 roku, każda z marek wchodzących w skład grupy Stellantis pozostanie przy swojej nazwie i swoim logo. Stellantis - której własne logo ma zostać wkrótce zaprezentowane - pozostanie nazwą korporacyjną, używaną tylko jako zbiorcze określenie całej grupy.

Jak zaznacza portal bankier.pl, do przeprowadzenia fuzji konieczne jest jeszcze m.in. uzyskanie podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia zgody akcjonariuszy obu spółek oraz dostosowanie się do regulacji antymonopolowych. W obrębie grupy Stellantis znajdzie się 15 marek samochodów. Wkład FCA stanowić będą:  Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep®, Lancia, Ram i Maserati, a z PSA dołączą do Stellantis marki takie jak Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie