biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Technologie > Nowa usługa PKP dla pasażerów. W końcu się doczekaliśmy
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 23.02.2024 17:11

Nowa usługa PKP dla pasażerów. W końcu się doczekaliśmy

pociąg
Fot. Mateusz Grochocki/East News

PKP Intercity poinformowało o wprowadzeniu nowej obsługi, dzięki której łatwiej będzie odnaleźć zagubiony w podróży bagaż. Wprowadzony został nowy system ewidencji pozwalający odnaleźć zagubione rzeczy bez wychodzenia z domu. Zmiany zajdą także w procedurach zwrotu zgub.

Nowa usługa PKP Intercity

Jak informuje Business Insider, PKP Intercity od początku lutego prowadzi cyfrową ewidencję rzeczy zagubionych w pociągach tej spółki. Chodzi nie tylko o bagaż, ale też o wszystkie przedmioty pozostawione w pojeździe, które zostały odnalezione przez kierowników pociągów. A jest ich sporo – tylko w zeszłym roku do biura rzeczy znalezionych trafiło 13 tys. przedmiotów.

Wśród najczęściej pozostawionych w pociągach rzeczy znaleźć można małą elektronikę użytkową, na czele z ładowarkami do smartfonów czy laptopów oraz same urządzenia. Często pozostawiamy także ubrania, jak czapki, szaliki i rękawiczki. Szczególną kategorię stanowią zabawki, których zagubienie może być wśród młodszych pasażerów prawdziwą życiową tragedią.

Internetowa ewidencja rzeczy zagubionych

Nowy cyfrowy system ewidencjonowania zgub pozwala je odnaleźć bez konieczności wykonywania połączeń telefonicznych, a nawet bez wychodzenia z domu. PKP Intercity uruchomiło bowiem ewidencję zagubionych przedmiotów na swojej stronie internetowej. Na bieżąco są tam dodawane rzeczy odnalezione w pociągach przez pasażerów lub personel.

Konieczne było także zmodyfikowanie procedur zwrotu zagubionych rzeczy. Można je odnaleźć, podając konkretne dane dotyczące przejazdu, podczas którego doszło do zguby: daty, numer pociągu, jego relację czy stację, na której rzecz odnaleziono. Jest jednak jeden warunek – zagubioną rzecz można odebrać 3 dni od zdeponowania go w wyznaczonym punkcie.

Ewidencja online już działa

Na szczęście 3-dniowy limit można rozszerzyć, kontaktując się z PKP Intercity. Można wówczas ustalić dogodny termin, zyskując pewność, że będzie on dostępny w danym miejscu dłużej. Pełny wykaz rzeczy zagubionych wraz z wygodną wyszukiwarką został już udostępniony na stronach intercity.pl.

Źródło: businessinsider.pl

Powiązane
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: