biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > McDonald’s odkrył karty. Szykują się zmiany w cenniku. To odpowiedź na oczekiwania klientów
Marcelina Gancarz
Marcelina Gancarz 25.08.2025 21:31

McDonald’s odkrył karty. Szykują się zmiany w cenniku. To odpowiedź na oczekiwania klientów

McDonald's
Fot. Africa images/Canva

McDonald’s zapowiada wprowadzenie zmian w cenniku, które mają przyciągnąć klientów. Sieć stawia na przystępność cenową, by zwiększyć dostępność swoich popularnych produktów wśród osób o niższych dochodach. W planach znajdują się promocje obejmujące zestawy najczęściej kupowane przez konsumentów. Kultowe kanapki będą wkrótce łatwiej dostępne dla szerokiego grona osób, co ma wzmocnić wizerunek największej sieci fast foodów na świecie.

McDonald's i jego franczyzobiorcy osiągnęli porozumienie. Ulubiony fast food zapowiada obniżki cen

McDonald’s to jedna z największych i najbardziej rozpoznawalnych sieci restauracji fast food na świecie, funkcjonująca od 1940 roku. Dzięki globalnej obecności marka dociera do milionów klientów w różnych regionach, oferując zarówno klasyki, jak Big Mac czy Chicken McNuggets, jak i produkty dopasowane do lokalnych gustów i preferencji. Na poszczególnych rynkach można spotkać zestawy i promocje przygotowane specjalnie dla lokalnych odbiorców, co pozwala łączyć uniwersalny wizerunek marki z regionalnymi oczekiwaniami. 

W ostatnich miesiącach McDonald’s sygnalizował potrzebę reakcji na zmieniające się preferencje klientów. Zmiany w cenniku, które zostaną wdrożone w najbliższym czasie, mają być odpowiedzią na oczekiwania konsumentów szukających przystępnych i wygodnych opcji żywieniowych. Dzięki nim sieć chce umocnić swoją pozycję na konkurencyjnym rynku fast foodów i przyciągnąć większą liczbę odwiedzających. Kiedy rozpoczną się obniżki i jakich produktów będą dotyczyć? 

McDonald
McDonald obniży ceny popularnych zestawów. Kiedy rozpoczną się obniżki? Fot. Africa images/Canva

ZOBACZ TEŻ: Po Biedronce i Lidlu przyszedł czas na Dino. Klienci będą zachwyceni, zacznie się niebawem

McDonald’s ma kłopoty. Tak chce przyciągnąć klientów

Ostatnie miesiące nie były łatwe dla McDonald’s, zwłaszcza na kluczowych rynkach. Sieć odnotowuje wzrost przychodów i średniej wartości paragonu, jednak traci klientów w segmentach, gdzie dotąd była najsilniejsza. Szef McDonald’s, Chris Kempczinski, podczas konferencji wynikowej za II kwartał 2025 r., przyznał, że w USA obserwowany jest odpływ klientów o niższych dochodach, ich wizyty spadły o kilkanaście procent. 

Głównym powodem są niższe realne dochody, stres finansowy oraz ograniczanie wydatków na posiłki poza domem. Podobne zjawisko widać w Australii, gdzie rosnące ceny i presja konkurencji osłabiły wizerunek marki i udział sieci w rynku. Analitycy zwracają uwagę na tzw. „zmęczenie cenowe”, które może w przyszłości negatywnie wpłynąć na sprzedaż. 

Mimo że sprzedaż porównywalna (same-store sales) wzrosła o 2,5 proc. w USA i 3,8 proc. globalnie, nie rekompensuje ona spadku liczby klientów w kluczowych segmentach. Redburn Atlantic obniżył rekomendację dla akcji McDonald’s, powołując się na zmiany trendów konsumenckich, takie jak diety czy leki odchudzające, które mogą ograniczyć popyt nawet o ponad 10 proc. Dla sieci oznacza to konieczność szybkiego dostosowania strategii i wprowadzenia działań mających przyciągnąć klientów. Pierwsze zmiany będzie można odczuć już we wrześniu, na czym dokładnie będą polegały? 

McDonald
Konsumenci zmieniają nawyki, McDonald’s zmienia ceny. Fot. Africa images/Canva

Konsumenci zmieniają nawyki, McDonald’s zmienia ceny

W odpowiedzi na aktualne wyzwania rynku McDonald’s zdecydował się na obniżki cen wybranych zestawów, zarówno śniadaniowych, jak i obiadowych. Sieć przygotowuje atrakcyjne promocje obejmujące klasyki, takie jak Big Mac, Chicken McNuggets czy Egg McMuffin, a także popularne zestawy śniadaniowe. Według agencji Reuters, promocja obejmuje osiem popularnych zestawów, a ceny zostaną obniżone o około 15 proc. względem sumy produktów w zestawie.

Decyzja o obniżkach wynika również z krytyki amerykańskich konsumentów dotyczącej wysokich cen — w niektórych lokalizacjach zestaw Big Mac kosztował nawet 18 dolarów. Dzięki nowym taryfom McDonald’s chce umocnić wizerunek marki przystępnej cenowo, prowadząc jednocześnie kampanie marketingowe i oferując wsparcie finansowe franczyzobiorcom, aby zminimalizować ich straty. 

Nowe ceny mają obowiązywać od września 2025 r. przez kilka miesięcy, prawdopodobnie do początku 2026 r. Początkowo strategia będzie dotyczyć runku w USA, jednakże najprawdopodobniej ten plan zostanie również wdrożony na rynkach europejskich, w tym w Polsce.

McDonald’s zapewnia wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy wdrożą nowe ceny, co ma zminimalizować wpływ promocji na ich wyniki finansowe. Strategia wprowadzenia niższych cen jest odpowiedzią na obserwowane zmiany w zachowaniach konsumenckich i spadek liczby klientów w grupie konsumentów o niższych dochodach. Działania te mają również przeciwdziałać rosnącej konkurencji oraz trendom, które ograniczają wydatki na jedzenie poza domem. W ten sposób McDonald’s chce utrzymać silną pozycję na rynku, przyciągając zarówno stałych, jak i nowych klientów, oraz zbudować przewagę konkurencyjną poprzez przystępność i atrakcyjność cenową swoich zestawów.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: