BiznesINFO.pl
Głubczyce - miasto w Polsce położona w województwie opolskim, w powiecie głubczyckim.

Wikimedia Commons, Ralf Lotys (Sicherlich), licencja: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/deed.en [zdjęcie wykadrowane]

Lidl stanowczo odpowiada Ardanowskiemu. Prezes sieci dementuje zarzuty członka rządu

10 Września 2020

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

W czwartek (10.09), podczas odbywającego się w Karpaczu Forum Ekonomicznego, minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski skrytykował działalność dużych sieci handlowych. Ardanowski przywołał z nazwy sieć Lidl. Chociaż minister szybko złagodz

Lidl odpowiada na zarzuty ministra rolnictwa

Jak pisaliśmy na Biznes Info, w czwartek (10.09) minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski w wypowiedzi w ramach odbywającego się w Karpaczu Forum Ekonomicznego skrytykował strategię działania dużych sieci handlowych, przywołując z nazwy sieć Lidl. Ardanowski stwierdził, że działalność tego typu sieci opiera się na przerzucaniu większości kosztów na rolników, przetwórców i dostawców żywności i czerpania lwiej części zysków, które powinny przypadać rolnikom. Ardanowski oskarżył sieci handlowe także o zaniżanie cen żywności, co jego zdaniem przekłada się na jej coraz słabszą jakość. Kolejny zarzut Ardanowskiego dotyczył stosowania przez sieci handlowe, między innymi sieć Lidl, pobocznych opłat takich jak opłata półkowa. - Według danych, którymi dysponuję, różne nieuprawnione, dodatkowe koszty, opłaty półkowe, gazetka, urodziny sklepu, zabieranie produktów, których za dużo zamówiły, to stanowi około 30 proc. dochodów sieci, a niektórzy twierdzą, że do 50 proc. Sieci mają obrót w Polsce w granicach 280 mld zł rocznie. Jeżeli byłoby to nawet 30 proc., to pokazuje to, jakie nieuprawnione pieniądze, nieuprawnione zyski zyskują sieci handlowe - przywołuje wypowiedź Ardanowskiego portal Wiadomości Handlowe.

Lidl oświadcza, że sieć jest otwarta na współpracę

Jak podaje portal Wiadomości Handlowe, Ryszard Machoj, członek zarządu spółki Lidl Polska, który również brał udział w czwartkowej (10.09) debacie w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu, polemicznie ustosunkował się do wypowiedzi ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego, odrzucając jego zarzuty. - Pan minister wspomniał, że różne sieci handlowe stosują tego typu rozwiązania. W Lidl Polska, chciałbym to podkreślić, nie ma tego typu żadnych innych, ukrytych kosztów, które ponoszą dostawcy czy producenci żywności - tłumaczył przywoływany przez Wiadomości Handlowe Ryszard Machoj. Przedstawiciel sieci zapewnił również, że Lidl wspiera i chce wspierać rodzime firmy produkujące polską żywność. Machoj wskazał również, że Lidl zapewnia firmom dostarczającym żywność nie tylko lokalne rynki zbytu, ale także możliwość eksportu i dystrybucji w ramach infrastruktury sieci. - Mamy centra dystrybucji w taki sposób zorganizowane, że ten transport też jest bardzo mocno zoptymalizowany. Jesteśmy przede wszystkim też otwarci na współpracę z każdym, kto ma coś dobrego do zaoferowania - podsumował członek zarządu sieci Lidl Ryszard Machoj.

Tagi:

Kasper StarużykAutor

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: kasper.staruzyk@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

Niedziele handlowe. W 2023 roku będzie ich jeszcze mniej

Czytaj więcej >

Handel

“Drwal Index”, czyli nowy wskaźnik inflacji dla Polaków

Czytaj więcej >

Handel

PKN Orlen chce produkować napoje energetyczne pod własną marką. Szuka producenta

Czytaj więcej >
zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >