InPost we współpracy z Amazonem
Wikipedia/Artur Andrzej, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31092181
Autor Maria Glinka - 1 Lutego 2021

InPost znów zaskoczył. Jeśli korzystasz z Paczkomatów, będziesz zachwycony

InPost umacnia swoją pozycję na rynku dostawców. Wszystko dzięki umowie zawartej z firmą Amazon, która prowadzi największy sklep internetowy na świecie. Już niebawem przesyłki zamówione w wirtualnym serwisie będzie można odbierać w pobliskich paczkomatach.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego InPost zdecydował się na współpracę z Amazonem
  • Co ta współpraca oznacza dla Allegro
  • Jakie plany ma Amazon względem polskiego rynku

InPost rośnie w siłę

InPost rozpoczyna współpracę z Amazonem. Doniesienia, o których było głośno już w ubiegłym roku, potwierdził Rafał Brzoska, założyciel spółki InPost. Kooperacja podmiotów umożliwi dostawy paczek dwoma kanałami.

Już niebawem gigant przewozowy będzie dostarczał do swoich Paczkomatów przesyłki, które polscy klienci zamówili w sklepie internetowym Amazon. Business Insider Polska podaje, że InPost zamierza realizować także bezpośrednie dostawy do domów.

Kontrakt zawarty między spółkami nie uwzględnia wysyłki za granicę. Dzięki temu InPost będzie mógł utrzymać przychody nawet wtedy, gdy Amazon zdetronizuje lidera usług automatów paczkowych - Allegro.

InPost konkurencją dla Allegro

Już samo zawiązanie współpracy między InPostem a Amazonem jest niekorzystne z punktu widzenia Allegro. Widać to w poniedziałkowych notowaniach Allegro, które minimalnie spadły (o ok. 1 proc.) Oznacza to także ucięcie spekulacji na temat przejęcia paczkomatów przez Allegro.

Portal gazeta.pl przypomina, że Allegro zawarło umowę o współpracy z InPostem w 2014 r. Kontrakt przewidywał prawo pierwokupu spółki. Jednak ostatecznie InPost zdecydował się wkroczyć na giełdę w Amsterdamie.

Rozpoczęcie kooperacji z innym podmiotem jeszcze mocniej akcentuje niezależność InPostu. W rezultacie podmioty, które jeszcze kilka lat temu miały współpracować, mogą stać się poważnymi konkurentami. Szykuje się poważna zmiana układu sił na rynku e-commerce.

InPost to nie jedyny sposób Amazona na zdobycie zaufania Polaków

Współpraca ze spółką InPost to kolejny krok, który Amazon podejmuje względem polskiego rynku. 27 stycznia 2020 r. amerykańskie przedsiębiorstwo poinformowało, że ma w planach uruchomienie polskiej strony.

Obecnie polscy klienci mogą korzystać z zagranicznych stron np. brytyjskiego czy niemieckiego Amazona. Dzięki nowej platformie konsumenci uzyskają dostęp z pełnej oferty detalicznej sklepu internetowego.

Polscy przedsiębiorcy, którzy chcieliby prowadzić sprzedaż na polskiej stronie Amazona, już mogą rejestrować swoje profile. Co ciekawe, ich produkty będą dostępne nie tylko na polskiej witrynie, lecz także na jej zagranicznych odpowiednikach.

Poprzez uruchomienie strony internetowej i współpracę ze spółką InPost Amazon jeszcze bardziej zaznaczy swoją obecność w Polsce. Na ten moment koncern posiada 8 centrów dystrybucyjnych na terenie naszego kraju. Najnowszy punkt został uruchomiony w kwietniu 2020 r.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News