BiznesINFO.pl Polska i Świat Google zwolni niezaszczepionych pracowników. Decyzja giganta już zapadła
Biznes Info

Google zwolni niezaszczepionych pracowników. Decyzja giganta już zapadła

15 grudnia 2021
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Google podjął decyzję, że osoby niezaszczepione nie zagrzeją miejsca w szeregach firmy. Jeżeli nie zmienią swoich poglądów dotyczących szczepień, muszą poszukać innej pracy.

Internetowy gigant z Doliny Krzemowej poinformował oficjalnie swoich pracowników, że jeśli do czerwca przyszłego roku nie zrewidują swojego podejścia do szczepień, to dostaną wypowiedzenia.

Google wziął się za antyszczepionkowców

Pracownicy Google byli zobowiązani do 3 grudnia wysłać deklarację o przejściu szczepienia lub jego braku z powodów zdrowotnych bądź religijnych. Osoby, które nie dostarczą deklaracji lub będzie ona niepełna będą zobowiązani do kontaktu z firmą.

Data graniczna, to 18 stycznia, jeżeli do tej pory osoby nieposiadające racjonalnego usprawiedliwienia dla braku szczepienia nie zdecydują się zaszczepić, zostaną wysłane na miesięczny urlop płatny. Wtedy będą mieli czas na zrewidowanie poglądów, jeśli nadal nie będą chcieli podjąć się szczepienia, to trafią na półroczny urlop bezpłatny.

Jeżeli w tym czasie nie dostarczą do Google dowodów za zaszczepienie, dostaną wypowiedzenie.

Chociaż Google przeformatował się w znacznej części na pracę zdalną, to każdy pracownik wchodzący do budynków firmy powinien być w pełni zaszczepiony, na wypadek konieczności powrotu do biura.

Google zatrudnia około 150 tys. ludzi. Wprowadzone zasady dotyczą pracowników amerykańskich struktur firmy i są powiązane z decyzją Białego Domu.

Decyzja związana z decyzją prezydenta USA

Google zastosował się do rozporządzenia prezydenta USA Joe Bidena, które wymaga, aby każda firma zatrudniająca powyżej 100 osób mają obowiązek zapewnienia, że wszyscy pracownicy są zaszczepieni przeciw Covid-19.

W przypadku gdy osoba jest niezaszczepiona, musi co 2 tygodnie dostarczać zaświadczenie o negatywnym teście na koronawirusa.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie