BiznesINFO.pl Handel Dino przekroczyło ważną granicę. Polska sieciówka coraz poważniejszym konkurentem Biedronki
ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER

Dino przekroczyło ważną granicę. Polska sieciówka coraz poważniejszym konkurentem Biedronki

3 lipca 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Dino przekroczyło ważny próg

Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, polska sieć wielobranżowych sklepów wielkopowierzchniowych przekroczyła ważną granicę, znacznie zwiększając liczbę posiadanych placówek handlowych i tym samym utrzymując wzrost pomimo kryzysu spowodowanego kwarantanną, która pociągnęła za sobą zmniejszoną konsumpcję. Pod koniec pierwszego półrocza spółka Dino może się pochwalić już 1302 sklepami w kraju. Spółce udało się uruchomić aż 84 nowe sklepy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku 2020. W roku 2019 po pierwszym półroczu wynik był gorszy: Dino uruchomiło 81 nowych placówek. Mimo kryzysu wzrost jest więc jednak widoczny.

Dino depcze Biedronce po piętach

Nie są to puste liczby, bo wskazują one na zmieniające się proporcja rynku dotychczas niemal zmonopolizowanym i zdominowanym przez sieć Biedronka. Dino w imponującym tempie i stylu dogania Biedronkę. Można przypuszczać, że gdyby nie pandemia koronawirusa i obostrzenia związane z koronawirusem opóźniające otwarcie niektórych spośród nowych sklepów wzrost znaczenia Dino na polskim rynku byłby jeszcze widoczniejszy. Biorąc pod uwagę dane z poprzedniego roku, gdy Dino otworzyło ogółem 243 marketów, możemy się spodziewać, że także w tym roku druga połowa roku przyniesie z sobą otwarcie jeszcze większej liczby placówek. Czy wkrótce większa część Polaków odwróci się od Biedronki na rzecz rodzimego Dino? Nie sposób powiedzieć tego z pewnością w tym momencie, ale energiczna ekspansja sieci wywiera silne wrażenie.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie