Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Chiński gigant jest już w Polsce. Przyciąga klientów niskimi cenami
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 26.10.2023 12:42

Chiński gigant jest już w Polsce. Przyciąga klientów niskimi cenami

flaga-chiny
Aut. Daderot - Own work, Public Domain.

Na początku czerwca w Polsce miał miejsce debiut znanej chińskiej platformy zakupowej – Temu. Jej właścicielem jest koncern PDD Holdings, do którego należy również Pinduoduo. Niektórzy okrzyknęli platformę nowym Shoppe, ale jej początki w naszym kraju wcale nie rozniosły się głośnym echem. Firma promowała się przede wszystkim w mediach społecznościowych. Teraz, kilka miesięcy od debiutu, okazuje się, że Temu osiągnął skokowy wzrost użytkowników.

Temu w Polsce. Rośnie zainteresowanie chińskim sklepem

Z danych portalu wirtualnemedia.pl wynika, że we wrześniu Temu zanotował bardzo wysoki wzrost użytkowników, bo o ponad 33 proc. W rezultacie z platformy skorzystało wówczas 9,86 mln użytkowników i spędziło na niej średnio 17 minut i 17 sekund.

Duże ulgi dla seniorów w całej Polsce. Zniżki na zakupy, tańsze przejazdy i bezpłatne leki. To wciąż nie wszystko Miliony Polaków dostaną list z ZUS-u. W środku ważna decyzja

Co można kupić na Temu?

Po wejściu na platformę Temu naszym oczom od razu ukazują się różnorakie banery z hasłami reklamowymi i zwrotami nawołującymi do sprzedaży, określanymi w branży mianem CTA (Call To Action – wezwanie do działania). Strona sklepu jest dostępna w języku polskim, a ceny są podane w PLN, co z pewnością ułatwia przejście procesu zakupowego.

W ofercie znajdują się kategorie takie jak Dom i kuchnia, Obuwie damskie i męskie, Akcesoria sportowe, Artykuły dla zwierząt, Motoryzacja, Torby i bagaże, Zdrowie, Instrumenty muzyczne, AGD, Niemowlę i macierzyństwo, Odzież męska czy Moda kobieca. Jest tego naprawdę sporo. Na dzień 26.10 w prawym górnym roku strony widnieje informacja o darmowej dostawie dla wszystkich zamówień.

Zrzut ekranu 2023-10-26 o 12.15.56.pngWidok strony internetowej: temu.com/pl

Konkurencja dla Allegro?

Portal innpoland.pl wskazuje, że choć oferta sklepu niewątpliwie jest atrakcyjna dla Polaków, przez wzgląd na szeroki asortyment produktów i niskie ceny, to na razie nie ma mowy, by zagroziła polskiemu gigantowi, czyli Allegro. W ubiegłym miesiącu serwis ten odwiedziło przeszło 18,5 mln użytkowników (62 proc. internautów w naszym kraju). Przeglądanie ofert zajęło klientom średnio 44 minuty.