BiznesINFO.pl

Wikimedia, Henryk Borawski, lic. CC 3.0

Ranking sieci handlowych. Na 1. miejscu wcale nie Biedronka

22 Marca 2022

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak w rankingu prezentują się inne sieci sklepów

  • Od czego zależy miejsce w rankingu

  • Czy sympatia klientów przekłada się na finanse sieci

Biedronka na drugim miejscu. Pierwszy Lidl

Listonic, czyli aplikacja mobilna do tworzenia listy zakupów stworzyła "Ranking sieci handlowych w Polsce ". Z tegorocznego zestawienia jasno wynika, że małe sklepy nie mają szans z wielkopowierzchniowymi molochami, jednakże dzielnie walczą o swoją pozycję na rynku.

Doskonale obrazuje to sytuacji sieci Dino, które w zeszłorocznym rankingu uplasowało się na 13. pozycji. W tym roku znalazło się już na 8. miejscu, a w ślad za nim znajdują się Żabka, Stokrotka, POLOmarket i Groszek.

Trzecie miejsce w rankingu Listonic zajął Auchan. Na listach zakupowych użytkowników aplikacji miał 8,98 proc. udziału. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl oznacza to spadek o 0,73 p.p. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Pozycję lidera goni Biedronka, która zawsze ma przygotowany szereg promocji dla swoich klientów. Popularność Biedronki wzrosła o prawie 3 proc. i dała jej wynik 30,42 proc. poparcia klientów.

Biedronka i Lidl w innych rankingach

Portugalska sieć sklepów bardzo szybko przystosowała się do pandemicznych czasów i zainwestowała w kasy samoobsługowe. W 2020 r. otworzyła także 129 nowych sklepów i obecnie ma ich łącznie 3115.

Pierwsze miejsce należy do Lidla, który zmiótł konkurencję poparciem 35,84 proc. konsumentów. Wiadomoscihandlowe.pl zaznacza, że Lidl błyskawicznie dostosował się nowej rzeczywistości otwierając kasy samoobsługowe. Pozwoliło to klientom na zrobienie zakupów i zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego. Obecnie Lidl ma otwartych 756 placówek w Polsce i posiada 2000 kas samoobsługowych.

Z kolei Ministerstwo Finansów we wrześniu 2020 r. opublikowało raport 10 największych firm handlowych w Polsce. Wówczas pierwsze miejsce zgarnęła Biedronka z przychodami na poziomie 55,7 mld zł, a drugie miejsce Lidl z wynikiem 18,5 mld zł.

Warto odnotować, że Lidl posiada także sklep internetowy, którego z kolei nie ma Biedronka. Na stronie sklepu internetowego Lidla zaopatrzymy się w artykuły przemysłowe oraz odzież.

Tagi:

Podobne artykuły

Handel

Znane centrum handlowe we Wrocławiu zostanie zamknięte. Zarząd tłumaczy dlaczego
Czytaj więcej >

Handel

Poczta Polska ma nowego konkurenta. Wyzwanie rzucił rodzimy gigant technologiczny
Czytaj więcej >

Handel

Polacy stanowczo o nowych ubraniach: Są wykonywane z coraz gorszych i tańszych materiałów
Czytaj więcej >

Handel

GIS wydał ostrzeżenie, koniecznie sprawdź, czy masz ją w kuchni. Szkodliwe substancje mogą trafić do jedzenia
Czytaj więcej >

Handel

Nie Biedronka, nie Lidl. Oto najtańsza sieć sklepów w Polsce
Czytaj więcej >

Polska i Świat

Pierwsze restauracje w Polsce wprowadziły potrawy z robakami. W ofercie burgery i pizza
Czytaj więcej >
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: [email protected]