BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Biedronka rusza z ekspansją. Na drodze sieci stoi jednak Dino

17 Października 2019

Autor tekstu:

Stanisław Węgrowski

Udostępnij:

Biedronka poszukuje nowych partnerów do współpracy. Franczyzobiorcą marki może zostać właściciel lokalu w mniejszej miejscowości, który posiada też odpowiednie środki, by dokonać inwestycji. Biedronka chce postawić na formułę franczyzy odważniej niż do te

Biedronka szuka biznes-partnerów

Biedronka poinformowała, że poszukuje partnerów do współpracy. Potencjalni franczyzobiorcy powinni mieć lokal i pieniądze w miejscowościach liczących od 3 do 5 tys. mieszkańców. Portugalska sieć obiecuje, że sklep dostanie pełne wyposażenie, towar, a także wyjaśni swoje metody sprzedaży. Oprócz tego każdy partner i jego personel zostanie przeszkolony w zakresie standardów działania sieci Biedronka.

- Sklepy naszych partnerów będą sprzedawać towar pochodzący z magazynu centralnego Biedronki. Wyjątek stanowi pieczywo, które jest dostarczane przez lokalnych dostawców. W nowo otwieranych sklepach prowadzonych przez naszych Partnerów będzie też prowadzona sprzedaż z lady tradycyjnej, oferującej świeże mięso, wędliny i sery. Takie lady wprowadzamy również do wybranych sklepów Biedronka w całej Polsce - opisuje strategię w komunikacie prasowym Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.

W Polsce jest ok. 3 tys. sklepów sieci Biedronka, jednak prowadzonych na zasadzie franczyzy jest ok. 70 lokali. Pierwszy sklep prowadzony przez Partnerów Biznesowych Biedronka otworzyła ponad 10 lat temu. Sieć chce odważniej sięgnąć po tę formułę i zachęca przedsiębiorców do inwestycji.

Dino rzuca wyzwanie Biedronce

Na tym rynku dynamicznie rozwija się też polska sieć Dino, która wyrasta na poważnego konkurenta dla największych. Żeby wytrzymać tempo rywalizacji, takie sklepy jak Biedronka i Lidl prowadzą modernizację w swoich lokalach. Tymczasem to właśnie Dino jest królem małych wsi i miasteczek.

Polska sieć stawia na otwieranie sklepów wyłącznie we własnych, niezależnych lokalach, a do 2020 roku chce mieć 1200 marketów. W tym roku zaplanowała na inwestycje 850 mln zł. W 2018 roku przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły 5,83 mld zł.

Polska sieć stawia na otwieranie sklepów wyłącznie we własnych, niezależnych lokalach, a do 2020 roku chce mieć 1200 marketów. W tym roku zaplanowała na inwestycje 850 mln zł. W 2018 roku przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły 5,83 mld zł.

Podobne artykuły

BiznesInfo

Polska i świat

Katastrofa samolotu w Lubuskim. Nieoficjalnie: nie żyje jeden z najbogatszych Polaków

Czytaj więcej >
pixabay, kasjanf

Polska i świat

Czy Centralny Port Komunikacyjny nie zostanie wybudowany? Horała: Tylko w trzech przypadkach

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Za wykroczenie skarbowe kara nawet 14 tys. zł. Nowe prawo już obowiązuje

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Jak przekonać seniorów do późniejszego przejścia na emeryturę? Rząd ma plan i nie zawaha się go użyć

Czytaj więcej >
Jochen Tack/EAST NEWS

Polska i świat

Koronawirus na polu szparagów w Niemczech. Polacy pilnowani przez ochronę

Czytaj więcej >
Fot. Piotr Molecki/East News, Warszawa, 04.05.2021. 29. posiedzenie Sejmu IX kadencji. Na nadzwyczajnym posiedzeniu Sejm zajmowal sie rzadowym projektem ustawy ws. ratyfikacji zasobow wlasnych Unii Europejskiej. N/z: minuta ciszy dla Bronislawa Cieslaka

Polska i świat

Sondaż parlamentarny. KO z najgorszym wynikiem w historii, PiS wygrywa

Czytaj więcej >