BiznesINFO.pl Polska i Świat Referendum strajkowe w Biedronce, klientów może niedługo czekać protest pracowników
Biznesinfo.pl

Referendum strajkowe w Biedronce, klientów może niedługo czekać protest pracowników

13 sierpnia 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Biedronka utrudniała związkom przeprowadzenie referendum

Biedronka, a dokładniej właściciel sieci sklepów Jeronimo Martins Polska S.A zostało zobligowane przez Urząd Ochrony Danych Osobowych do przekazania listy pracowników, co jest niezbędne do przeprowadzenia referendum strajkowego.

Referendum w sieci sklepów Biedronka rozpoczęło się w styczniu. Miało zakończyć się miało w kwietniu, jednak nadal trwa przez brak współpracy właściciela sieci. Wbrew Konstytucji Jeronimo Martins od siedmiu miesięcy nie udostępniało list pracowników.  Dopiero 8 sierpnia UODO podjął decyzję nakazującą sieci przekazanie listy.

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nakazuje udostępnienie przez Jeronimo Martins Polska S.A., z siedzibą w Kostrzynie na rzecz Organizacji Zakładowej nr 922 NSZZ „Solidarność” Jeronimo Martins Polska S.A., z siedzibą we Wrześni, danych osobowych pracowników zatrudnionych w Jeronimo Polska S.A. w dniu wydania niniejszej decyzji, w zakresie ich imion, nazwisk oraz miejsca świadczenia pracy celem przeprowadzenia referendum strajkowego. (...) W ocenie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Spółka okoliczności niniejszej sprawy wskazują, że żądanie Związku dotyczące udostępnienia danych osobowych wszystkich pracowników celem przeprowadzenia referendum strajkowego zasługuje na uwzględnienie. Decyzja jest ostateczna - czytamy w piśmie UODO, do którego udało się dotrzeć portalowi Tysol.

W ten sposób zakończenie referendum strajkowego będzie w końcu możliwe. Warto przypomnieć, że od samego początku przeprowadzania go związkowcy napotykali na szereg trudności. Sieć zabroniła prowadzenia głosowania na terenie sklepów, umieszczania ogłoszeń o o nim oraz dystrybuowania materiałów o referendum. Mało to wynikać z regulaminu bezpieczeństwa i porządku obowiązującego w firmie, jak tłumaczyła sieć.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie