Znana sieć sklepów w Polsce idzie pod młotek. Właściciel ujawnia plany
Właściciel jednej ze znanych w Polsce sieci handlowych podjął decyzję o jej sprzedaży. Licząca 212 marketów marka pójdzie pod młotek. Poinformowano również o powodach i warunkach sprzedaży sklepów.
Znikające sieci handlowe
Polski rynek zna wiele sieci handlowych, które zdecydowały się na wycofanie z Polski lub zakończenie działalności. Wiele osób pamięta zakupy robione w Leader Price, Realu czy sklepach Geant.
W ostatnich latach zmiany wśród sieci handlowych w Polsce nasiliły się. Najgłośniejszym ich przejawem była m.in. sprzedaż polskiego oddziału Tesco, co spowodowało zniknięcie tej sieci z naszego kraju.
Duża sieć idzie pod młotek
Teraz, jak podaje serwis Wirtualna Polska, pod młotek idzie kolejna z obecnych w Polsce sieci handlowych. Jej przyszłość ma być jednak inna od poprzednio wspomnianych sklepów.
Obecny właściciel, SPAR Group, podjął we wrześniu decyzję o sprzedaży liczącego 212 placówek polskiego oddziału sieci sklepów SPAR. Oprócz sklepów, transakcja będzie również obejmować dwa centra dystrybucyjne oraz firmę produkującą dania gotowe.
Jest oświadczenie
SPAR Group zapowiadało we wrześniu, że zapewni wsparcie polskiemu oddziałowi do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora. Teraz wydała dodatkowy komunikat, dotyczący przyszłości marki.
Według cytowanego przez Wirtualną Polskę stanowiska grupy, sieć SPAR nie zniknie z Polski wraz z transakcją. Nowy inwestor będzie miał za zadanie w dalszym ciągu rozwijać markę SPAR w Polsce - w jej skład wchodzą m.in. przejęte w 2019 roku sklepy sieci Piotr i Paweł.