Znana sieć sklepów podjęła ważną decyzję. Dotyczy również Polski
Trudności finansowe jednej ze znanych sieci sklepów odzieżowych skłoniły kierownictwo do podjęcia drastycznych działań. Pierwsze decyzje, w tym te dotyczące polskiego oddziału sieci, zostały już podjęte. Część klientów nie będzie raczej z tego powodu zadowolona.
Trudna sytuacja wielkiej sieci
Pomimo, że od wybuchu pandemii koronawirusa i inwazji Rosji na Ukrainę minęły odpowiednio 2 lata oraz 1,5 roku, sieci handlowe wciąż walczą ze skutkami obu tych wydarzeń. Zależnie od sytuacji, są one zmuszone do wprowadzenia łagodnych zmian w funkcjonowaniu bądź wprost reorganizacji firmy i zamykania placówek.
Jak wynika z informacji portalu Interia.pl, jedną z takich sieci jest szwedzki H&M. Sieć, która sprzedaje odzież na całym świecie, ma problemy finansowe już od kilku lat - podobnie zresztą jak cała branża.
Decyzje obliczone na wzrost
Głównym powodem trudnej sytuacji H&M - i jednocześnie całej branży odzieżowej - są zachowania klientów. Od wybuchu pandemii, liczba osób robiących zakupy przez internet stale rośnie. Powodami takiej sytuacji według Interii są m.in. wygoda i szybkość zakupów.
Przeniesienie się klientów do internetu spowodowało, że spadła ilość odwiedzających w sklepach stacjonarnych. Co za tym idzie, wielkie sieci zaczęły notować z tego tytułu straty, i w pewnym momencie trzeba było podjąć trudne decyzje aby je zahamować.
Z drugiej strony, jak wynika ze stanowiska rzecznika prasowego H&M UK and Ireland cytowanego przez Interię, decyzje sieci są obliczone na “długoterminowy wzrost”. Sama sieć chce być dostępna w każdym kanale sprzedaży, dzięki czemu klienci mogą mieć możliwość zrobienia płynnych zakupów.
Nadchodzą zmiany. Dotyczą również Polski
Odpowiednie kroki w celu poprawy sytuacji sieci zostały już podjęte. Jak wynika z danych Interii, zlikwidowanych ma zostać ok. 100 sklepów H&M na całym świecie, co z kolei przełoży się na zwolnienie 1500 osób. Większość sklepów przewidzianych do likwidacji jest na terenie Niemiec, gdzie posiada ich 440.
Zmiany w polityce H&M obejmują również Polskę. Niestety oznacza to również zamykanie placówek w naszym kraju - jedna, w opolskiej galerii CH Karolinka, już została zlikwidowana - po 15 latach od otwarcia. Interia informuje, że zamknięcia kolejnych sklepów są niewykluczone - zwłaszcza, że według deklaracji H&M, ma ona rozwijać sprzedaż przez internet.