Seniorzy coraz aktywniejsi w sieci. Stanowią już ponad 25% klientów
Seniorzy coraz aktywniejsi w sieci. Tak wynika z raportu Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska". Grupa zakupowiczów w wieku powyżej 50. roku życia stanowi już 26% klientów sklepów elektronicznych. Co ciekawe, grupa ta bardzo dynamicznie rośnie. Wzlęgem ubiegłego roku jej udział w zakupach online wzrósł o 14 punktów procentowych z poziomu 12%.
W tym samym czasie spadł udział w e-handlu osób poniżej 34. roku życia. Rok temu aż 64% Polaków kupujących w sieci pochodziło z tej właśnie grupy. Obecnie to już 42%, co oznacza spadek aż o 22 punktów procentowych. Podobnie jak grupa powyżej 50. roku życia, swą liczebność zwiększyła grupa osób 35-49, która obecnie stanowi niemal 1/3 ogółu kupujących z wynikiem 32%, co oznacza wzrost o 7 punktów procentowych względem ubiegłego roku.
Seniorzy zaskoczeniem badania
Niewątpliwie rosnący lawinowo udział seniorów w handlu w sieci zaskoczył. Jednakże raport "E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska" zawiera także inne interesujące informacje. Możemy z niego wyczytać na przykład, iż trzy największe zalety sklepów internetowych według Polaków to możliwość kupowania w każdym momencie, co wskazało 75% badanych, brak konieczności jechania do sklepu po zakupy, za czym opowiedziało się 72% badanych. Na trzecim miejscu znalazł się zaś nieograniczony czas wyboru asortymentu sklepu - 68%.
Warto także dodać, że według raportu Polacy najchętniej kupują poprzez laptopy, jednakże tendencja w tym wypadku jest spadkowa. Obecnie to 74% przy 82% z 2018 roku. Tradycyjnie już coraz mocniejsza jest sprzedaż za pomocą smartfonów - za ich pomocą kupuje 61% badanych, co znaczy wzrost o 3 punkty procentowe względem 2018 roku. Zaskakuje natomiast dobry wynik tabletów, które ogólnie odchodzą do lamusa - kupuje za ich pośrednictwem już 27% badanych, co znaczy, że względem ubiegłego roku zaliczyły wzrost o 6 punktów procentowych.