Polskie Radio płaci swoim pracownikom krocie. 16 tys. zł brutto to norma
Polskie Radio wie jak docenić swoich pracowników. Średnia pensja w publicznej rozgłośni to ponad 8 tys. zł. Na jeszcze wyższe pensje, bo rzędu aż 16 tys. zł, może liczyć kadra kierownicza. Miniony rok był również wyjątkowo korzystny dla samego radia, które zwiększyło przychody do kwoty 346 mln zł.
Z tego artykułu dowiesz się:
Ile zarabiają osoby zatrudnione w Polskim Radiu
Ile rozgłośnia publiczna otrzymała w ramach abonamentu i rekompensaty
Jakie były jej przychody z reklam
Polskie Radio wyjątkowo hojne. Kierownicy zarobili prawie 16 tys., a dziennikarze 10,7 tys. zł
Polskie Radio nie oszczędza na pracownikach. Na koniec grudnia 2020 r. w spółce było zatrudnionych 1309 osób, z czego aż 1227 na etat. W skład zespołu wchodziło m.in. 486 dziennikarzy - w tym 423 na etacie - co stanowi raczej wyjątek od reguły w branży medialnej. Poza tym Polskie Radio zatrudniało 67 pracowników redakcyjno-programowych, 248 pracowników działu administracyjnego i 89 pracowników ekonomiczno-finansowych.
Wirtualne Media donoszą, że średnie wynagrodzenie za pracę w Polskim Radiu wynosiło 8 403 zł brutto. Na tę kwotę składają się nagrody, dodatki jubileuszowe i odprawy emerytalne.
Jeszcze hojniej Polskie Radio traktowało kadrę kierowniczą wyższego szczebla, która inkasowała miesięcznie średnio 15 980 zł brutto. Na pokaźną pensję mogli liczyć również pracownicy kierownictwa na niższym szczeblu - średnio 10 360 zł brutto.
Również dziennikarze nie mogą narzekać na wynagrodzenia - Polskie Radio wypłacało im średnio 10 730 zł brutto. Natomiast pracownicy realizacji i emisji otrzymywali 8 140 zł brutto, a pracownicy artystyczni - 4 670 zł brutto.
W ubiegłym roku Polskie Radio przeznaczyło na wynagrodzenia zarządu 404 tys. zł. Warto odnotować, że zarząd jest jednoosobowy i zasiada w nim prezes Agnieszka Kamińska. Natomiast pensje członków rady nadzorczej pochłonęły 173 tys. zł.
Przychody, abonament i rekompensaty. Polskie Radio straciło na reklamach
Polskie Radio zaprezentowało również ogólne wyniki finansowe. Publiczna rozgłośnia zakończyła miniony rok z przychodami o 30 mln większymi niż 2019 r. osiągając pułap 346 mln zł. Jak to możliwe?
Wszystko dzięki większym środkom publicznym, które zainkasowało Polskie Radio (o 59 mln zł). Polskie Radio otrzymało 159 mln zł z abonamentu RTV i 119 zł z rekompensaty za środki utracone - w sumie 278 mln zł. Jeszcze w 2019 r. wpływy ze środków publicznych wynosiły 219 mln zł.
Wirtualne Media wskazują, że zysk rzędu 16,1 mln jest dzielony na dwie podstawowe kwoty. Na kapitał zapasowy Polskie Radio przeznacza 13 mln zł. Z kolei nagrody dla załogi kosztują 3,2 mln zł.
Rysą na sprawozdaniu finansowym są przychody z reklam. W 2020 r. Polskie Radio zyskało na nich 41 mln zł, czyli o 16 mln zł niej niż w 2019 r. Jednak należy pamiętać, że cały miniony rok mocno uderzył w branżę reklamową, która zmagała się z dotkliwymi skutkami nadejścia koronawirusa.
Jakie są prognozy? Polskie Radio przewiduje, że w tym roku zarówno przychody, jak i koszty wzrosną o kilka procent. Według wstępnych szacunków strata końcowa wyniesie 1 mln zł.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]