Klienci banku Santander nie zalogują się przez profil zaufany. Serwis czasowo wyłączony
Klienci banku Santander mogą napotkać utrudnienia podczas logowania się na swoje konto poprzez profil zaufany. Ukazuje się wówczas komunikat o czasowej niedostępności serwisu.
Czasowe utrudnienia dla klientów banku Santander
Komunikat o czasowej niedostępności serwisu (jego screen publikujemy poniżej) pojawia się podczas logowania na konto bankowe za pośrednictwem profilu zaufanego. Standardowo użytkownik jest proszony o późniejsze wykonanie ponownej próby logowania.
Przerwa 19 marca
Na swojej stronie internetowej Santander informuje, że w niedzielę 19 marca w godz. od 2:00 do 6:00 nie będą działać bankomaty/wpłatomaty. Pozostałe usługi takie jak bankowość internetowa, aplikacja mobilna, przelewy natychmiastowe, karty, BLIK i konto Santader powinny funkcjonować bez zastrzeżeń.
Przypomnijmy, że z usług banku korzysta w skali kraju kilka milionów osób (w 2019 roku klientami Santandera było prawie 5 mln Polaków).
Sprzedajesz online? Uważaj na fałszywe wiadomości
Ostatnimi czasy bank przestrzega swoich klientów przed wyłudzeniami pieniędzy, jakie mają miejsce na platformie Vinted. W fałszywych wiadomościach przestępcy informują kupujących, że kupili przedmiot, a Ty, jako sprzedawca, musisz teraz potwierdzić transakcję – specjalną instrukcję wysyłają oddzielną wiadomością e-mail.
Santander wyjaśnia, iż link prowadzi do fałszywej strony internetowej, która do złudzenia przypomina prawdziwą stronę pośrednika płatności lub stronę banku. W ten sposób przestępcy próbują wyłudzić informacje o karcie płatniczej, login i hasło do bankowości czy też numer PESEL. Ostatnim krokiem jest przejęcie Twoich smsKodów, które ułatwią oszustom dostęp Twoich pieniędzy – przestrzega bank.