Jak zwiększyć ilość odbiorców bloga i wizyt na stronie www
Zarządzanie sprzedażą i marketingiem na rynku online wymaga wiedzy i narzędzi. Trzeba zdecydować, w co inwestować i jak mierzyć zwrot z tych inwestycji. Za zwiększonymi nakładami na działania w sieci musi iść odpowiednia analiza ich efektywności. Zwiększa się zatem rola analityki internetowej oraz technologii pozwalających na takie analizy.
Z drugiej strony zwiększają się możliwości programów analitycznych. Wiele z nich przewyższa swoimi funkcjonalnościami popularny Google Analytics. Zaawansowane algorytmy i technologie machine learning pozwalają usystematyzowanie wielu danych w czytelne i wartościowe wnioski.
Nie od dziś wiadomo, że kluczem do sukcesu w marketingu internetowym jest dobrej jakości treść – tzw.content. To dzięki odpowiednio skonstruowanej treści opublikowanej w odpowiednim miejscu można osiągnąć sukces sprzedażowy.
Content marketing stymuluje internetową sprzedaż, a co za tym idzie, z roku na rok rosną inwestycje w tej dziedzinie. Markom potrzebne są informacje o tym jak działa ich branded content i czy jest skuteczny w sprzedaży. Do tego potrzebne są odpowiednie narzędzia analityczne. Odpowiednie, czyli takie, które badają zachowanie użytkowników na treści tekstowej, graficznej i video przy pomocy dedykowanych do tego wskaźników. Wskaźniki typowe dla badania treści, takie jak głębokość i prędkość scrollowania opisuje IAB Polska w wydaniu Leksykonu… ”Wypowiedź na temat leksykonu” - mówi Paweł Kolenda - szef grupy ds. badań w IAB Polska.
Zanim dobierzesz zestaw narzędzi, zastanów się czego oczekujesz. Dzisiejsze rozwiązania pozwalają na różne działania marketingowe w zależności od etapu na jakim jest strategia:
Listening – odsłuchiwanie Internetu. Systemy odpytujące social media o słowa kluczowe. Pozwalają na zorientowanie się w otoczeniu konkurencyjnym. Są często wykorzystywane do planowania strategii, jako źródło informacji o konkurencji.
Tracking – monitorowanie strony lub kampanii reklamowej. Systemy na stałe podłączone do strony www lub reklam internetowych, pokazujące informacje o użytkownikach odwiedzających stronę lub reklamę.
Management – zarządzanie treścią. Systemy połączone z kanałami social media, pozwalają na publikowanie treści i komunikację z użytkownikami.
Niezależnie od systemu analitycznego jaki wykorzystasz warto zwrócić uwagę na darmowy widget iSlay Scroller, do przeglądarki Chrome, który pozwala na zmierzenie strony i głębokości, na której znajdują się poszczególne jej elementy. Widget współpracuje z każdym systemem analitycznym, którym mierzy głębokość scrollowania. Dzięki wykorzystaniu iSlay Scroller w połączeniu z analityką strony – można dokładnie zbadać gdzie koncentrują się użytkownicy i którym elementom strony poświęcają najwięcej uwagi.
Do wnioskowania tego typu nie potrzeba zatrudniać wyspecjalizowanych analityków. W zasadzie każdy, kto tworzy stronę www, swobodnie może się posługiwać iSlay Scroller i badać zachowanie swoich użytkowników.
Zainstaluj Widget iSlay Scroller >szczegóły<