InPost musi liczyć się z groźną konkurencją. Wyzwanie paczkomatom rzucają Chińczycy
Z tego artykułu dowiesz się:
Gdzie stanął paczkomat AliExpress
Jak mocna jest konkurencja InPostu
Czy AliExpress planuje więcej automatów paczkowych w Polsce
InPost i konkurencja
InPost to największy podmiot na rynku zajmujący się dystrybucją paczek za pomocą automatów. Wszak spółka posiada także usługi kurierskie, ale to właśnie paczkomaty InPost kojarzą się wszystkim z bliskością i szybkością otrzymania przesyłki.
Na rynku zaczyna robić się jednak coraz ciaśniej. Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu początek swojej działalności w tej branży e-commerce zapowiedziała Poczta Polska wpisując automaty paczkowe do swojej strategii na kolejne lata.
Co więcej, do własnych automatów przymierza się także Allegro. Na razie polski gigant handlu internetowego współpracuje z InPost, jednakże w przyszłości wszystko może się zmienić.
Allegro i Poczta Polska to nie jedyne podmioty zagrażające InPostowi, bowiem do swojego startu przymierza się również Orlen. Polski potentat paliwowy chce do swoich maszyn wykorzystać stacje benzynowe. Ciasno na rynku? A będzie coraz ciaśniej.
AliExpress i ekspansja na rynku przesyłek
Wszystko za sprawą chińskiego giganta, AliExpress. Właściciel platformy, Alibaba, swoje ambitne plany przedstawił w połowie stycznia i zapowiedział wówczas stworzenie sieci automatów do przesyłek w Polsce.
Nie minęły dwa miesiące, a AliExpress już postawiło swój pierwszy automat do przesyłek w Warszawie przy ul. Zawiszy Czarnego. Portal InnPoland podaje, że automat AliExpress w niczym nie przypomina swojego konkurenta z InPostu - jest o wiele mniejszy i mieści zaledwie trzydzieści paczek.
Gary Topp, dyrektor operacyjny AliExpress w Europie Środkowo-Wschodniej cytowany przez Wprost powiedział, że firma "chce zaoszczędzić na kosztach tzw. "ostatniej mili", czyli na ostatnim etapie przekazania towaru klientowi".
Obecnie InPost posiada 11 tys. maszyn paczkomatowych. Z planów AliExpress wynika, że chińska spółka także chce mieć takich kilka tysięcy.
SPROSTOWANIE
artykułu pt_. „InPost musi liczyć się z groźną konkurencją. Wyzwanie paczkomatom rzucają Chińczyc_y"
z dnia 9 marca 2021 roku
InPost sp__. z o__.o. wyjaśnia, że wyraz „Paczkomat" stano_w_i sło_w_ny znak towarowy, na który Urząd Patentowy RP decyzją z dnia 18.02.2010 r. udzielił prawa ochronnego nr R.225679. Prawo wyłącznego używania tego znaku towarowego dla oznaczania swoich usług przysługuje spółkom z grupy InPost. I__nne podmioty nie są uprawnione do posługiwania się nazwą „Paczkomat” d__la określania własnych automatów do przechowywania przesyłek. Dlatego nie je__st prawdą, że w Polsce postawiony został pierwszy paczkomat AliExpress__, jak również, że P__oczta Polska zapowiada rozbudowę s__wojej sieci paczkomatów__.
Imieniem spółki Inpost sp. z _o__._o., ul. _W_ielicka 28, 30-552 Kraków, nr KRS: 0000543759