BiznesINFO.pl
z ostatniej chwili

Biznes Info

RPP postanowiła znowu podnieść stopy procentowe

8 Grudnia 2021

(Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2021)

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Udostępnij:

W środę odbyło się ostatnie posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej w 2021 roku. Członkowie RPP zdecydowali się na podwyżki stóp procentowych, utrzymując trend podwyżek trwający od października bieżącego roku.

Decyzja o podniesieniu stóp procentowych ma na celu wycofanie z rynku pewnej ilości pieniędzy, co ma z kolei zatrzymać wciąż rosnącą inflację.

Stopy procentowe ustalone przez RPP

- stopa referencyjna 1,75 proc.

- stopa lombardowa 2,25 proc.

- stopa depozytowa 1,25 proc.

- stopa redyskonta weksli 1,80 proc.

- stopa dyskontowa weksli 1,85 proc.

Inflacja wyliczona ze wstępnych szacunków przez GUS kształtuje się na poziomie 7,7 proc., co znaczy że wzrosła od października.

Kasper StarużykAutor

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Finanse

Banki zapowiedziały noworoczne przerwy. Warto się do nich przygotować

Czytaj więcej >

Finanse

Oszuści nie zamierzają odpuścić. Znów zaatakowali klientów dużego banku. KNF ostrzega

Czytaj więcej >

Finanse

Przelewy w święta i Sylwestra. Zmiany w sesjach

Czytaj więcej >
PKO

Finanse

Klienci największego banku w Polsce na celowniku oszustów. Nieuwaga będzie drogo kosztować

Czytaj więcej >

Finanse

Bank Pocztowy wprowadził biometryczną kartę płatniczą. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce

Czytaj więcej >

Finanse

Banki wysyłają listy do swoich klientów. Nie ma w nich dobrych wieści

Czytaj więcej >