BiznesINFO.pl Polska i Świat Magda Gessler postanowiła zainwestować w produkcję wódki
Biznesinfo.pl

Magda Gessler postanowiła zainwestować w produkcję wódki

23 maja 2019
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Mazurska Manufaktura Alkoholi wyemitowała swoje akcje na portalu crowdfundingowym, aby mieć możlwiość większego rozwoju. Firma zebrała w ten sposób ponad 730 tys. zł. Największym udziałowcem manufaktury została w ten spoób Magda Gessler, która na akcje firmy przeznaczyła 400 tys. zł. MMA zdecydowała się na wypuszczenie akcji o łącznej wartości 4 mln zł - pisze dzisiaj money.pl.

Co oznacza inwestycja Magdy Gessler? 

Inwestycja ze strony cenionego w branży kulinarnej autorytetu jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ale i potwierdzeniem, że nasza działalność ma ogromny potencjał - powiedział Jakub Gromek dla money.pl.

Inwestycje Magdy Gessler rozumie Ryszard Woronowicz ze związku Polski Przemysł Spirytusowy. Przedstawiciel organizacji skomentował rynek kraftowych alkoholi w Polsce: Widzimy, że spada sprzedaż czystej wódki, ale zyskują inne alkohole. Na przykład wódki smakowe, whisky czy koniaki. Wódki kraftowe to część tego trendu - zauważa Woronowicz. Skąd się bierze odwrót od "zwykłej wódki"? - Jako społeczeństwo się bogacimy, coraz częściej podróżujemy. A co za tym idzie - poszukujemy nowych smaków. No i chętniej sięgamy po produkty z segmentu premium.

Czym jest wódka kraftowa? 

Przede wszystkim jej produkcja zachodzi w zdecydowanie mniejszej skali, niż wódki produkowanej przez duże monopole. Oparta jest na starych recepturach, które raczej nie ulegają zmianie na przestrzeni lat. Zdarza się, że np. wódka powstaje z zboża, które zostało zebrane tylko z jednego pola. Najważniejszą wartością takich produktów jest ich unikalność i niepowtarzalność. Każda mala manufaktura używa bowiem własnych receptur.

undefined

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie