Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Niemiecki Lidl wprowadza nowe rozwiązanie, wielu klientów w Polsce na nie czeka
Paulina Musianek
Paulina Musianek 22.08.2019 02:00

Niemiecki Lidl wprowadza nowe rozwiązanie, wielu klientów w Polsce na nie czeka

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Lidl Niemcy ogłosił, że wprowadził do oferty specjalne woreczki wielokrotnego użytku. Ekologiczne torby to sposób sieci sklepów na walkę z jednorazowymi, foliowymi siatkami, które zalewają cały świat. Takie rozwiązanie obowiązuje również w sklepach Lidl w Danii, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Koniec z plastikowymi torebkami

Jan Bock z Lidl Germany zauważa, że klienci coraz częściej oczekują produktów nieopakowanych, zwłaszcza jeśli chodzi o owoce i warzywa. Takie posunięcie jest też podyktowane ekologicznymi trendami. Lidl chcąc zadbać o środowisko postawił sobie za cel zmniejszenie liczby opakowań plastikowych o 20% do 2022 r. Chce również upewnić się, że wszystkie opakowania własnej marki nadają się do recyklingu. Wprowadzenie do sklepów torebek do wielokrotnego użytku na owoce czy warzywa jest więc naturalnym posunięciem ku lepszemu i bardziej przyjaznemu dla środowiska działaniu.

Usunięcie wszystkich jednorazowych toreb na zakupy ze sprzedaży w sklepach w Wielkiej Brytanii w 2017 r. spowodowało, że ​​rocznie sprzedawano o 26 milionów mniej plastikowych toreb w skali kraju. Lidl był w tym kraju pierwszym supermarketem, który zdecydował się na takie posunięcie.

Torby z materiału

Torby zostały wykonane z wytrzymałego poliestru i zostały zaprojektowane tak, aby można je prać w pralce w 30 stopniach. Udźwigną do 5 kg towaru. Klient znajdzie je w dziale owocowo-warzywnym, będą pakowane po 2 sztuki i trzeba będzie zapłacić za nie 49 eurocentów. Sprzedawca, ważąc zapakowane w nowe torby produkty, odejmie wagę siatki, czyli 8 gramów, aby klient nie przepłacał. Co więcej, przedstawiciele sieci Lidl Dania zobowiązali się przekazać część wpływów ze sprzedaży woreczków swojemu strategicznemu partnerowi, firmie Plastic Change.

Portal Wirtualne Media przy okazji wprowadzenia takiego rozwiązania w właśnie Danii zwrócił się z pytaniem do przedstawicieli sklepów Lidl w Polsce, kiedy nasza kolej na takie ekologiczne rozwiązanie. Wciąż jednak nie wiadomo, czy nasz kraj zdecyduje się na taki krok.

Powoli widać jednak, że i Polska powoli przystosowuje się do ekologicznych trendów. Sieć sklepów Carrefour wprowadziła w marcu możliwość zakupów ze swoimi pojemnikami wielorazowego użytku w Bydgoszczy i Toruniu. Niedługo później rozszerzyła akcję również na inne miasta w całej Polsce. M.in. dzięki takiemu pomysłowi w zeszłym roku Carrefour zmniejszył produkcję plastiku o około 35 ton.

Tagi: Lidl