Lidl i inne sieci handlowe wdrażają proekologiczną strategię
praca własna
Autor Maria Glinka - 11 Września 2020

Biedronka, Lidl, Kaufland i Carrefour łączą siły. Będą działać wspólnie na rzecz ekologii

Lidl, Biedronka, Carrefour i Kaufland oraz producenci odzieży i żywności zawiązują koalicję na rzecz walki z plastikiem. Firmy wskazały na sześć priorytetowych celów, którymi będą kierować się w swoich działaniach.

Lidl i partnerzy handlowi na czele inicjatywy ekologicznej

Biedronka, Lidl, Carrefour i Kaufland, odzieżowy gigant LPP oraz producenci żywności Nestle, Unilever oraz Danone stawiają na współdziałanie w kwestiach ekolgicznych. W czwartek 10 września spółki związały Polski Pakt Plastikowy, który ma być częścią międzynarodowej sieci Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur. Jest to najważniejsza inicjatywa na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych i zamknięcia ich obiegu o zasięgu globalnym. Koalicja na czele z Lidlem i innymi sieciówkami to ósmy krajowy związek, który podjął się walki z plastikiem.

Szumowski rozpoczyna nową pracę. Będzie zarabiał 3 razy więcej niż jako ministerSzumowski rozpoczyna nową pracę. Będzie zarabiał 3 razy więcej niż jako ministerCzytaj dalej

Wiadomości Handlowe podają, że w sumie inicjatywa ma liczyć ok. 40 firm i instytucji. Nadrzędną wartością, którą będą kierować się w swoich działaniach ma być "zmiana sposobu obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego" - czytamy w oficjalnym dokumencie, na mocy którego związano pakt.

Strategiczne cele inicjatywy na rzecz ekologii

Polski Pakt Plastikowy będzie wdrażał szeroko zakrojoną strategię, która ma zostać zrealizowana do końca 2025 r. W planie podjętym przez Lidla i partnerów wskazano na sześć obszarów priorytetowych.

13. emerytura wywołuje spore problemy. Wielu seniorów chcąc otrzymać pomoc musi przedstawić oświadczenie13. emerytura wywołuje spore problemy. Wielu seniorów chcąc otrzymać pomoc musi przedstawić oświadczenieCzytaj dalej

Pierwszym z nich jest identyfikacja, a potem eliminacja problematycznych opakowań poprzez alternatywne modele dostawy.W drugim celu firmy mają koncentrować się na zmniejszeniu użycia tworzyw w opakowaniach o 30 proc. Trzeci punkt zakłada, że za pięć lat 100 proc. opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku ma nadawać się do ponownego wykorzystania lub recyklingu. Czwarty cel podjęty przez Lidla i koalicjantów odnosi się do zwiększenia udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25 proc. Piąte założenie bazuje na efektywnym wspieraniu systemu zbiórki recyklingu tak, aby wzrósł do poziomu 55 proc. Szósty cel wydaje się być kluczowy - Lidl i partnerzy zobowiązali się do działalności edukacyjnej w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.

DZISIAJ GRZEJE:
1. Wchodzi kolejna opłata. Rachunki w górę o 130 zł
2. Afera mięsna w Biedronce. Para natychmiast zgłosiła sprawę, gdy odkryła, co znajduje się w opakowaniu

Rekordzista dostaje 23 tys. zł emerytury miesięcznie, Uścińska potwierdza. I zdradziła, co trzeba zrobić, żeby powiększyć świadczenieRekordzista dostaje 23 tys. zł emerytury miesięcznie, Uścińska potwierdza. I zdradziła, co trzeba zrobić, żeby powiększyć świadczenieCzytaj dalej

Lidl i koalicjanci na wzór europejski

Strategia obrana przez Lidl i pozostałe spółki inicjatywy bazuje na unijnej dyrektywie plastikowej. Jednak zobowiązanie podjęte przez PPP są ściślej dookreślone. - Dyrektywa zakłada osiągnięcie 50 proc. recyklingu, a my mówimy o 55 proc. Nasi paktowicze będą segregować wszystkie opakowania, nie tylko plastikowe butelki - wyznała Małgorzata Greszta z CSR Consulting.

Wdrożenie PPP wydaje się być zrozumiałe z uwagi na fakt, że Polska nie przyjęła do porządku prawnego unijnej dyrektywy plastikowej. W związku z tym polskie sieci handlowe np. Lidl czy firmy spożywcze np. Nestle nie są zobowiązane do podejmowania jakichkolwiek działań na rzecz ograniczania zużycia plastiku. A w dobie pogarszającej się kondycji środowiska skoordynowane działania mogą okazać się jedyną skuteczną strategią.

30 września wejdzie w życie nowe prawo. Na zakupach możesz się nieźle zdziwić30 września wejdzie w życie nowe prawo. Na zakupach możesz się nieźle zdziwićCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Robert Kubica wraca do Formuły 1. Przekazał informację, na którą czekali wszyscy
  2. Został zwolniony z Pytania na śniadanie z dnia na dzień. Teraz odpowiada na pytania o kłótnie za kulisami
  3. Problematyczny dochód seniora i 13. emerytura. Wielu seniorów chcąc otrzymać pomoc musi przedstawić oświadczenie
  4. ING o słonym rachunku dla Polaków. Jedynym sposobem na uniknięcie jest szybki zwrot
  5. 30 września wejdzie w życie nowe prawo. Na zakupach możesz się nieźle zdziwić
  6. Najbardziej pożądany adres w stolicy. Kuba Błaszczykowski kupił trzy apartamenty przy Złotej 44
Wchodzi kolejna opłata. Rachunki w górę o 130 złWchodzi kolejna opłata. Rachunki w górę o 130 złCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News