biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Kolejna ukraińska marka otworzyła sklep w Polsce. Zrobi konkurencję znanym sieciom odzieżowym
Marcelina Gancarz
Marcelina Gancarz 06.08.2025 19:00

Kolejna ukraińska marka otworzyła sklep w Polsce. Zrobi konkurencję znanym sieciom odzieżowym

ukraiński sklep
Fot. shironosov, Getty Images

Do Polski wkroczyła kolejna firma pochodząca z Ukrainy i stawia kolejne kroki na rynku w kraju nad Wisłą. Marka do tej pory była dostępna wyłącznie online, ale teraz klienci mogą już robić zakupy w sklepie stacjonarnym. To kolejny sygnał wzrostu obecności ukraińskich firm na polskim rynku detalicznym. Lista przedsiębiorstw zza wschodniej granicy, działających w Polsce po raz kolejny się wydłużyła. 
 

Ukraiński biznes odbudowuje się w Polsce

Od momentu wybuchu pełnoskalowego konfliktu zbrojnego w Ukrainie minęły już ponad 3 lata. W tym czasie wielu obywateli tego kraju zdecydowało się na emigrację, a jednym z głównych kierunków stała się Polska. Obecnie nie tylko osoby prywatne, ale także ukraińskie firmy coraz śmielej stawiają kroki na polskim rynku.

Rosnąca liczba ukraińskich przedsiębiorstw obecnych w Polsce to odpowiedź zarówno na potrzeby ukraińskiej społeczności przebywającej na emigracji, jak i rosnące zainteresowanie ich ofertą wśród Polaków. Sprzyja temu bliskość kulturowa, stabilne warunki dla rozwoju działalności gospodarczej oraz korzystne położenie logistyczne. Przedsiębiorcy zza wschodniej granicy dostrzegają szansę nie tylko na przetrwanie w trudnych warunkach wojennych, ale też na rozwój w nowym otoczeniu rynkowym.

Wraz z upływem czasu lista marek działających nad Wisłą stale się wydłuża. Co więcej, ukraińscy właściciele coraz częściej deklarują, że traktują Polskę nie jako tymczasowe rozwiązanie, lecz jako strategiczny kierunek rozwoju. Tę tendencję potwierdzają konkretne inwestycje — w tym otwieranie stacjonarnych punktów sprzedaży. Nie dawno na polskim rynku pojawiła się kolejna ukraińska marka — co ma do zaoferowania polskim klientom? 

flagi
Kolejna ukraińska marka otworzyła sklep w Polsce. Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

ZOBACZ TEŻ: Polski produkt zawojował Czechy. Sprzedaje się jak świeże bułeczki. Czesi mają apetyt na więcej

Ukraińskie marki już obecne w Polsce

Wśród ukraińskich firm, które już funkcjonują w Polsce, warto wymienić markę Best Market, zarządzaną przez firmę Snacks and Dried Fish. Od 2018 roku buduje ona swoją sieć w naszym kraju, a pierwszy sklep został otwarty w Krakowie w 2019 roku. W kolejnych latach firma dynamicznie się rozwijała, uruchamiając dwa kolejne punkty w Krakowie i trzy w Warszawie. Obecnie pojedyncze placówki tej marki można również znaleźć w takich miastach jak Katowice, Kielce, Tychy, Wrocław, Piaseczno, Poznań oraz Łódź.

Innym przykładem skutecznej ekspansji jest Bob Snail — marka specjalizująca się w sprzedaży słodyczy bez dodatku cukru i konserwantów. Jej produkty są dostępne na polskim rynku od 2019 roku, początkowo wyłącznie w sieciach handlowych. W czerwcu ubiegłego roku firma zdecydowała się na otwarcie drugiego własnego sklepu w Polsce, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu konsumentów oraz planach dalszego rozwoju.

Obie marki wpisują się w szerszy trend zainteresowania ukraińskimi produktami, który od kilku lat systematycznie rośnie. Ukraińscy przedsiębiorcy dostrzegają potencjał zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak i w miastach średniej wielkości. Polska staje się dla nich nie tylko bezpiecznym miejscem do prowadzenia działalności, ale również kluczowym rynkiem testowym dla dalszej ekspansji na Europę Zachodnią. Teraz do grona ukraińskich marek dołączyła jeszcze jedna i niedawno otworzyła w kraju nad Wisłą swój pierwszy sklep stacjonarny. Co znajduje się w asortymencie? 

sklep, ubrania
Ukraińska marka odzieżowa otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce. Fot. fiphoto – Getty Images 

Ocean — nowa marka na polskiej mapie handlowej

Najnowszym przykładem ukraińskiej ekspansji jest odzieżowa marka Ocean, która właśnie uruchomiła swój pierwszy sklep stacjonarny w Polsce. Nowa placówka znajduje się w centrum Warszawy, przy ul. Marszałkowskiej 72. To jednocześnie pierwszy punkt fizycznej sprzedaży tej firmy poza granicami Ukrainy. Dotychczas Ocean prowadziła działalność online, a polscy konsumenci mogli korzystać z jej oferty wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego.

Zanim marka Ocean pojawiła się w Polsce, na rodzimym rynku prowadziła sześć sklepów stacjonarnych, zlokalizowanych w największych miastach Ukrainy: Charkowie, Zaporożu, Odessie, Kijowie, Lwowie oraz Dnipro. Strategiczne umiejscowienie punktów handlowych świadczy o konsekwentnym podejściu marki do rozwoju — skupiają się na dużych rynkach z potencjalnie szeroką grupą odbiorców. Otwarcie warszawskiego salonu wpisuje się w ten sam model działania.

Założyciele firmy podkreślają, że decyzja o wejściu na polski rynek została podyktowana nie tylko obecną sytuacją geopolityczną, ale również dużą obecnością społeczności ukraińskiej w Polsce. Salon w Warszawie ma pełnić funkcję ambasadora marki na Zachodzie i stanowić test przed ewentualną dalszą ekspansją. Choć obecnie Ocean nie zapowiada otwarcia kolejnych punktów w Polsce, to firma nie wyklucza takich planów w przyszłości, w zależności od wyników sprzedaży i zainteresowania klientów.

Otwarcie warszawskiego salonu to nie tylko krok w kierunku szerszej obecności marki w Europie, ale też sygnał, że ukraiński biznes aktywnie odbudowuje się i podejmuje nowe wyzwania w zmienionej rzeczywistości gospodarczej.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: