BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Kiedy biznes nie idzie - porady, które mogą pomóc

9 Lipca 2019

Autor tekstu:

Paulina Musianek

Udostępnij:

Kiedy biznes nie idzie - co powinien zrobić przedsiębiorca, aby ratować swoją firmę i zwiększyć zyskowność? Przedstawiamy 4 sposoby na "podreperowanie" swojej działalności.

Kiedy biznes nie idzie, to czy można coś zrobić? Jak rozwinąć biznes tak, aby zdobywać więcej klientów i aby działalność stała się zyskowna? Zanim uznasz, że zamykasz własną firmę przetestuj kilka sposobów.

Kiedy biznes nie idzie - 4 porady, na to jak uratować firmę przed upadkiem

Niektóre statystyki sa naprawde przygnębiające - prawie 50% firm upada w pierwszym roku działalności. Należy jednak pamiętać, że tak naprawde potrzeba 5 lat, aby uzyskać porządny zwrot z inwestycji, dlatego więc jeśli twój biznes nie idzie, spróbuj najpierw go “reanimować” zanim z niego zrezygnujesz.

1. Przemyśl swój model biznesowy, procesy i… poziom swojego ego

Żadna firma nie robi wszystkiego perfekcyjnie. Zawsze jest jakaś luka, często to właśnie ona jest powodem upadania firmy. Sposób komunikacji z klientem, sposób dostawy czy podejście pracowników? Zastanów się też nad swoim postępowaniem. Biznemeni często lubią robić wszysto sami, poniewaz uważają, ze tylko oni zrobią to dobrze. Niestety nie jest tak, a rezygnacja z pomocy specjalistów często jest powodem kiepskiej sytuacji w firmie. 

2.   Zadbaj o marketing

Brak odpowiednich działań marketingowych to po prostu uniemożliwienie klientom dotarcia do swoich produktów czy usług. Jeśli brakuje Ci pieniędzy, zainwestuj godzinę lub dwie w tygodniu, aby przeczytać kilka książek marketingowych, blogów lub artykułów i nauczyć się, jak korzystać z mediów społecznościowych, blogów i PR, aby przyciągnąć więcej osób do swojej witryny i / lub sklepu. Jeśli masz więcej pieniędzy niż czasu, zdecyduj się na usługi agencji marketingowych czy freelancerów.

3.  Obniż lub podwyższ swoje ceny

Jeśli masz mnóstwo pracy, zamówień czy klientów, ale wciąż ledwo wiążesz koniec z końcem, zastanów się czy nie ustaliłeś zbyt niskiej ceny. Dokładnie policz koszt materiałów czy jak w przypadku usług, np. ogrzewania pomieszczenia i sprawdź, czy twojej sytuacji nie polepszy podniesienie cen. Możliwe też, że twoje ceny są zbyt wysokie, dlatego nie masz klientów. Lekkie ich obniżenie może sprawdzić, że więcej osób będzie chętnych na twoje usługi czy produkty.

4.  Poznaj swoich klientów

Jeśli nie wiesz, do kogo kierujesz swoje usługi czy produkty to nie znajdziesz stałych klientów. Musisz poznać ich preferencje, dowiedzieć się do jakiej grupy demograficznej i psychograficznej należą, aby odpowiednio dopasowywać się do nich i zwiększyć zyski. Możesz zrobić małe badanie rynku, porozmawiać z nimi twarzą w twarz lub przez media społecznościowe, zaproponować wypełnienie ankiety.

Podobne artykuły

Urlop wyznaczy pracodawca

Praca

Pracowniku, weszły ważne zmiany w urlopach. Nie będziesz miał teraz wiele do powiedzenia

Czytaj więcej >
Biedronka przygotowała promocje na nowy tydzień

Praca

Biedronka już od jutra z szalonym prezentem dla klientów. Wielki ukłon dla fanów słodkości

Czytaj więcej >
fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 12.05.2020. n/z Napis koronawirus Covid-19 na tle pieniedzy.

Praca

Branża umiera przez pandemię, a państwo dalej ich nie dostrzega. W efekcie wszyscy tracą ogromne pieniądze

Czytaj więcej >
Szef ma prawo przerwać nasz urlop

Praca

Jesteś na urlopie? Mamy złe wieści, twój pracodawca ma prawo go przerwać

Czytaj więcej >
Za uchylanie się od płacenia abonamentu grożą dotkliwe kary

Praca

Kontrolerzy rozeszli się po kraju, do ciebie też mogą zapukać. Kara to aż 681 zł

Czytaj więcej >
Praca tylko 4 dni? Skrócony wymiar czasu pracy

Praca

4-dniowy tydzień pracy uratuje gospodarkę? Niezwykły plan rządzących.

Czytaj więcej >