Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Praca > Jak rozmawiać z szefem? 5 sposobów na swobodny small talk
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 30.05.2019 02:00

Jak rozmawiać z szefem? 5 sposobów na swobodny small talk

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Wsiadasz do windy i widzisz szefa? A może twój kierownik zaproponował wspólne wzięcie taksówki np. ze spotkania firmowego? Boisz się, że nie będziesz wiedział, jak z nim rozmawiać? Z nerwów sekundy ciągną się jak godziny? Nie wiesz co powiedzieć lub, co gorsze, mówisz głupoty? Próbujesz desperacko mu zaimponować, ale nie wiesz, o czym z nim rozmawiać? W takich chwilach przydaje się umiejętność prowadzenia small talków, czyli lekkich, niezobowiązujących pogawędek. Są ludzie, którzy rodzą się z taką zdolnością. Inni muszą się po prostu tego nauczyć.

Oto 5 sposobów na to, jak rozmawiać z szefem w swobodny sposób i zrobić na nim dobre wrażenie

1.  Mniej mów, więcej słuchaj

Słuchając i obserwując osobę, można poznać jej zainteresowania, które niekoniecznie dotyczą pracy. Jeśli poznasz hobby swojego szefa będziesz miał temat do rozmów na długi czas. Szefowie to też zazwyczaj pewne siebie osoby, więc po prostu lubią o sobie mówić, gdy ktoś ich słucha. Istotną rzeczą w dobrej pogawędce jest aktywne słuchanie - reagowanie na to, co mówi rozmówca, dopytywanie się, potakiwanie itd.

2.  Nawiąż połączenie

Wiedząc, jakie jest zainteresowanie czy hobby szefa, można zapytać w trakcie jazdy windą: jak tam dzieci, rodzina, nowy samochód? Jak udał się wyjazd na ryby? Czy w górach o tej porze roku jest zimno, itp. Spróbuj także nawiązać pewne połączenie między tobą a szefem. Wtrąć do rozmowy, że jak byłeś dzieckiem łowiłeś z ojcem ryby, że planujesz wyjazd w góry i zastanawiasz się, jak się przygotować. Pozwoli to nawiązać poza zawodową relację.

3.  Podziel się swoją pasją

Jeśli masz jakieś ciekawe lub nietypowe hobby lub pasję, o której warto porozmawiać w biurze, podziel się nią ze swoim szefem. Jesteś maratończykiem, w wolnym czasie naprawiasz stare auta, a może uczysz się orientalnego języka? To nie tylko dobry sposób na miłą pogawędkę - nigdy nie wiesz, kiedy twoje umiejętności mogą przeważyć na twoją korzyść przy np. awansie.

4. Rozwiązywanie problemów.

Jeśli w nadchodzącym projekcie masz do czynienia z czymś szczególnie trudnym lub niespodziewanym, dobrym pomysłem może być wspomnienie o tym szefowi w luźny sposób, w dwóch czy trzech zdaniach. Nadmień, że szukasz różnych metod rozwiązania problemu czy testujesz sposoby, które pozwolą ci jak najlepiej wykonać zadanie. Szef będzie mógł dostrzec jak bardzo zaangażowany jesteś w pracę i z jakim entuzjazmem ją wykonujesz.

5.  Bądź prawdziwy

Co najważniejsze, bądź autentyczny. Twój szef zauważy, jeśli będziesz się podlizywał. Pamiętaj też, że jest on takim samym człowiekiem jak ty. Nie analizuj każdego jest gestu, postawy czy wyrazu twarzy - zmarszczone brwi niekoniecznie muszą świadczyć o jego niechęci w stosunku do ciebie.

Tagi: small talk