BiznesINFO.pl Polska i Świat Niebezpieczne hulajnogi? UOKIK: Prawie 13 proc. może stwarzać zagrożenie z powodu wad konstrukcyjnych
Obraz aixklusiv z Pixabay

Niebezpieczne hulajnogi? UOKIK: Prawie 13 proc. może stwarzać zagrożenie z powodu wad konstrukcyjnych

16 października 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Elektryczne hulajnogi, które stały się hitem polskich miast znalazły się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inspekcja Handlowa przebadała jednoślady. Wątpliwości wzbudza prawie co druga. Raport poraża. Czy możemy czuć się bezpiecznie na chodnikach i ulicach? Jakie zastrzeżenia ma urząd antymonopolowy?

Hulajnogi pod lupą

Inspekcja Handlowa zakwestionowała 18 z 39 partii hulajnóg. Stanowi to aż 46,2 proc. sprzętu, który został skontrolowany, podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Co wynika z raportu? Kolorowo nie jest. Aż 41 proc. wszystkich skontrolowanych hulajnóg zawiera błędna oznakowanie, 37 proc. zawierało nieprawidłowo skonstruowane instrukcje użytkowania, były one niepełne. Aż 13 proc. może stwarzać niebezpieczeństwo z powodu wad konstrukcyjnych. W trzech z 39 partii bezzasadnie znajdował się znak CE, czyli oznaczenie spełniania wymagań "nowego podejścia" Unii Europejskiej. W dwóch partiach, mimo, że hulajnogi są sprzętem elektronicznym, znalazło się oznaczenie selektywnej zbiórki odpadów.

Do laboratorium Inspekcji Handlowej trafiło 7 partii hulajnóg. 6 z nich nie przeszło testów pomyślnie. Aż w 5 wykazano błędy konstrukcyjne, z czego trzy były dodatkowo nieprawidłowo oznakowane. Tylko jedna z "niezaliczonych" partii miała wyłącznie niewłaściwe oznaczenie. UOKiK wskazuje, że nieprawidłowości stwierdzono aż u 10 przedsiębiorców, co odpowiada za 66 proc. skontrolowanych ogółem. Najczęściej pojawiającym się uchybieniem były braki w oznaczeniu klasy hulajnogi oraz brak stosownych ostrzeżeń na produktach.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie