Biedronka
wikipedia/Henryk Borawski
Autor Maria Glinka - 25 Lutego 2020

Biedronka bez kasjerów? Prezes Jeronimo Martins o rewolucyjnych zmianach

Biedronka zapowiada przełom w obsłudze klienta. Właściciel sieci, grupa Jeronimo Martins, jest w trakcie testowania sklepów całkowicie pozbawionych kas i kasjerów w Portugalii. Analogiczne pomysły pojawiają się w innych firmach na całym świecie.

Biedronka postawi na samoobsługę

Biedronka przejdzie rewolucję i zdecydowanie zmniejszy liczbę kasjerów. To wszystko w związku z nowym konceptem, według którego do końca tego roku kasy samoobsługowe pojawią się w tysiącu sklepów Biedronki. Obecnie objętość sieci w Polsce wynosi 3 tys. marketów.

Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, przyznał w rozmowie z Business Insider Polska, że firma stara się reagować na zmieniające się potrzeby klientów. Dlatego też podjęto decyzję o wprowadzeniu kas samoobsługowych, dzięki czemu kasjerzy będą mogli nadzorować zachowania kupujących. Mają być odpowiedzialni za anulowanie błędnych transakcji czy pomoc w odnalezieniu właściwych ikon produktów.

Badanie na koronawirusa ma kosztować 500 złotych? Zarządzenie warszawskiego szpitala wywołuje oburzenieBadanie na koronawirusa ma kosztować 500 złotych? Zarządzenie warszawskiego szpitala wywołuje oburzenieCzytaj dalej

Śladem spożywczych gigantów

Wiele sklepów, które tradycyjnie kojarzą się ze sprzedawcą wdraża nowe rozwiązania, dzięki którym konsument samodzielnie dokonuje zakupu. Już teraz maszyny samoobsługowe można znaleźć w takich hipermarketach jak Auchan, Carrefour czy Tesco. W ubiegłym roku kasy samoobsługowe wprowadzono w konkurencyjnym dla Biedronki Lidlu. Na ten sposób obsługi klienta od jakiegoś czasu stawia także drogeria Rossmann.

Popularność tej formy obsługi klienta nieustannie rośnie. Jednak w związku ze znacznym zmniejszeniem liczby kas tradycyjnych, w części sklepów powstają kolejki. Należy również pamiętać, że kasjerzy, jedynie nadzorujący obsługę kas samoobsługowych, mają dużo pracy, ponieważ duża część społeczeństwa nie potrafi jeszcze samodzielnie korzystać z urządzeń.

Absolutna awangarda elektroniczna. TOP 10 smartfonówAbsolutna awangarda elektroniczna. TOP 10 smartfonówCzytaj dalej

Kolejne etapy rewolucji

Prezes spółki przyznał również, że w sklepie Pingo Doce & Go niedaleko Lizbony testowane jest samodzielne skanowanie produktów przez klientów. Cały proces zakupu polega na użyciu aplikacji na smartfonie, co pozwala na uniknięcie kolejki do kasy.

Samodzielne skanowanie produktów nie jest nowością - w 2018 r. wprowadził je m.in. Carrefour. Dzięki opcji Scan&Go klient dokonuje zakupów bez pomocy kasjera. Jednak powodzenie takiej transakcji jest uzależnione od pozytywnego przejścia kontroli przeprowadzanej przez pracownika sklepu, który losowo sprawdza, czy wybrane towary zostały odpowiednio zeskanowane.

Prezes Jeronimo Martins podkreślił, że "pozostało jeszcze wiele kroków do zrobienia", ale jest przekonany, że warto inwestować w nowe technologie, ponieważ sztuczna inteligencja może usprawnić proces dokonywania zakupów w sklepach - pisze businessinsider.pl.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Tutaj badają koronawirusa w Polsce. Wyjątkowe zdjęcia laboratorium PZH od środka
  2. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  3. ZUS zdradził sekret jak dostawać emeryturę o 15 proc. większą. Ma to być wyjątkowo proste
  4. Możesz zapłacić 270 zł albo nałożą na ciebie karę. Kontrole trwają w całym kraju
  5. Turyści jadący do Zakopanego będą wściekli. Ogromne problemy aż przez 3 lata
Najdroższe samochody świata. TOP 10 pięknych aut wartych fortunęNajdroższe samochody świata. TOP 10 pięknych aut wartych fortunęCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News