T-Mobile alarmuje klientów. Oszuści tylko czekają na ich nieuwagę
T-Mobile właśnie donosi o szeroko zakrojonej akcji oszustów, która ma na celu wyłudzenie danych od klientów popularnego operatora. Stosując atak phishingowy przestępcy przekonują, że za udział w ankiecie, w której klienci T-Mobile podadzą dane, mogą wygrać smartfona. Co więcej, presję na użytkowników sieci z różowym "T" w logo wywiera także stoper, który odmierza im czas na wykonanie akcji.
T-Mobile prosi o czujność
Pojawiła się kolejna seria ataku phishingowego, w którym oszuści podszywają się pod T‑Mobile. Komunikat zachęca do udziału w ankiecie, a w zamian oferuje możliwość wygrania najnowszych smartfonów. Ankieta dotyczy wybranych osób, a licznik upływającego czasu jest zachętą do szybkiego podejmowania decyzji - czytamy w komunikacie operatora.
Na oficjalnej stronie, na której znaleźć możemy komunikat, podano także informację, że dział bezpieczeństwa firmy pracuje już nad zablokowaniem szkodliwych domen, z których operują oszuści. Klientów zaś T-Mobile prosi o podwyższoną czujność do czasu zakończenia akcji.
Przypomnijmy, że ataki pshisingowe polegają zwykle na wykradaniu wrażliwych danych od klientów instytucji, które cieszą się zaufaniem. Oszuści w ramach ataków podszywają się pod takie insytutcje i za pomocą fałszywych powiadomień oraz stron internetowych, które do złudzenia przypominają te prawdziwe, zachęcają nieświadomych często niczego klientów do podzielenia się najczęściej loginem i hasłem do usługi internetowej. Samo słowo "phishing", jak podaje Business Insider Polska, pochodzi z języka angielskiego i jest zbitką słów "fishing" (pol. łowienie ryb) oraz "password" (pol. hasło).