Płacisz za zakupy w sklepie kartą? Nigdy nie odpowiadaj na to pytanie
Płacenie kartą za zakupy to czynność, którą każdego dnia wykonuje miliony Polaków. Wielu z nich nie ma jednak pojęcia, że przy tej okazji pod żadnym pozorem nie powinni odpowiadać na pytanie, które często pada z ust kasjerów. Eksperci ostrzegają szczególnie przed kilkoma konkretnymi przypadkami.
Podajesz kod pocztowy w sklepie? Przemyśl to
Klienci, którzy robią zakupy spożywcze w popularnych supermarketach, często słyszą od kasjerów pytanie o kod pocztowy swojego miejsca zamieszkania. Większość osób podaje go bez głębszego zastanowienia, nie zastanawiając się nad potencjalnymi problemami związanymi z naruszeniami prywatności. Okazuje się, że takie działanie może być niebezpieczne w skutkach.
ZUS wypłaca 1269 zł, ale trzeba spełnić warunki i złożyć wniosek. Decyzja zapada w 14 dniPodajesz kod pocztowy w sklepie? Możesz paść ofiarą przestępstwa
Należy pamiętać, że kod pocztowy pozwoli osobom postronnym na zidentyfikowanie obszaru, który zamieszkujemy. W połączeniu z imieniem i nazwiskiem, które zarówno sprzedawca, jak i inni klienci mogą zobaczyć na karcie płatniczej, sprawa robi się naprawdę niebezpieczna. Nieostrożny klient może nawet paść ofiarą przestępstwa.
- Kasjer przechwytuje imię i nazwisko klienta z karty kredytowej i prosi go o kod pocztowy podczas transakcji. System GeoCapture porównuje zebrane informacje z odpowiednią bazą danych i na tej podstawie ustala adres danej osoby - tłumaczył Adam Tanner, dziennikarz Forbesa.
Siłą rzeczy, bezpieczniejsi są klienci, którzy płacą gotówką. Warto pamiętać jednak, że podanie kodu pocztowego pracownikowi sklepu nie jest obowiązkowe i nie niesie za sobą żadnych konsekwencji.
ZOBACZ TAKŻE: Właśnie się zaczęło. Polacy dostaną po kieszeniach, koniec cudów na stacjach benzynowych
Po co sklepom kody pocztowe klientów?
Po co sklepom kody pocztowe klientów? Chodzi oczywiście o kwestie marketingowe i sprzedażowe. Dyskonty usprawniają w ten sposób swoje sposoby działania. Pozyskując kody pocztowe od kupujących dowiadują się, gdzie powinny umieszczać reklamy, otwierać nowe placówki, a także rozsyłać ulotki promocyjne.