Niemiecka sieć restauracji wchodzi do Polski. Chce podbić nasz rynek
Na gastronomicznej mapie Polski pojawił się nowy gracz. Tym razem jest to sieć restauracji z Niemiec. Pierwszy lokal otwarto w Warszawie, ale firma ma znacznie ambitniejsze plany podboju polskiego rynku.
Rozwój rynku w Polsce
Polski rynek gastronomiczny jest dość zróżnicowany. Największymi graczami są amerykańskie marki, chociaż można znaleźć również i lokalne sieci restauracji z bogatą ofertą jedzenia.
W ostatnim czasie do Polski weszło kilka sieci gastronomicznych. O swoje miejsce na rynku zaczyna walczyć Popeyes, który otwiera kolejne lokale w naszym kraju w dość szybkim tempie.
Niemcy wchodzą do gry
Teraz jednak na ekspansję zdecydowali się Niemcy. Jak podaje portal Interia.pl, sieć restauracji wywodząca się z Norymbergi otworzyła właśnie pierwszy lokal w Warszawie - konkretną lokalizacją jest Centrum Praskie Koneser.
L'Osteria, bo tak nazywa się niemiecka sieć, powstała w 1999 roku. Według informacji Interii, przed wejściem do Polski była obecna w 8 krajach i posiadała ok. 160 lokali. Obsługę w restauracjach L'Osteria zapewnia 6,5 tys. osób. Głównym produktem sieci jest pizza.
Otwarta na warszawskiej Pradze restauracja jest dość spora - ma powierzchnię prawie 500 metrów kwadratowych. W środku zapewniono miejsca dla 180 osób, zaś ogródek sezonowy powiększa tę pulę aż do 300 miejsc.
Nie tylko pizza
I chociaż w lokalach L'Osterii można głównie zjeść pizzę, to nie jest to jedyna rzecz, z której sieć jest znana. Jak podaje Interia, kawa w L'Osterii jest parzona na miejscu; tak samo ma być z produkcją mąki do pizzy czy oliwy. 1/3 produktów ma mieć pochodzenie włoskie według deklaracji sieci.
L'Osteria ma również ambitne plany rozwoju - na warszawskim lokalu się bowiem nie skończy. W ciągu następnych 5 lat, sieć ma otworzyć kolejnych 10 restauracji na terenie naszego kraju.
Czy niemieckiej sieci uda się podbić polski rynek? Według cytowanych przez Interię słów odpowiedzialnego za wdrożenie marki w Polsce Adama Mularuka (znanego z wprowadzenia do Polski m.in. KFC czy Pizzy Hut), szanse na sukces są spore. Powodem takiej szansy ma być wzrost regularnych wizyt Polaków w restauracjach, czy częstsze podróże młodych osób.