Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Na czym polega ulga na Internet w zeznaniu podatkowym?
Agata Andrzejczak
Agata Andrzejczak 22.03.2022 08:35

Na czym polega ulga na Internet w zeznaniu podatkowym?

Na czym polega ulga na Internet w zeznaniu podatkowym?
pixabay.com

Ile wynosi ulga na Internet?

Podatnik może odliczyć sobie wszystkie poniesione koszty związane z opłatami za Internet, jednak w sumie nie mogą przekraczać kwoty wynoszącej 760 zł w danym roku podatkowym. Aby móc skorzystać z tej ulgi, należy przedstawić dokumenty potwierdzające poniesione koszty, na przykład rachunki, z których wynika kto komu, za co oraz ile zapłacił pieniędzy. 

Kiedy można skorzystać z ulgi na Internet?

Odliczenie poniesionych kosztów związanych z opłatami za Internet następuje w momencie, gdy:

  • podatnik, który osiąga dochody z działalności gospodarczej, najmu i dzierżawy, oblicza zaliczkę na podatek w trakcie roku podatkowego albo podczas obliczania miesięcznego lub kwartalnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,

  • podatnik składa zeznanie PIT‑36, PIT‑37, PIT-28 po zakończeniu roku podatkowego.

Co dokładnie obejmuje ulga na Internet?

Ulga związana jest z odliczeniem kosztów opłat za Internet, a to oznacza, że jej beneficjentem może być każdy użytkownik korzystający z sieci w miejscu zamieszkania, Internetu w telefonie komórkowym, sieci typu wireless, kafejek internetowych lub przenośnego modemu podłączanego do laptopa. 

Osoba korzystająca z ulgi na Internet nie ma obowiązku udowadniania zameldowania w miejscu użytkowania sieci, a sama ulga nie obejmuje jedynie kosztów korzystania z Internetu w miejscu zamieszkania. Należy jednak pamiętać o udokumentowaniu każdej sytuacji, w której używaliśmy Internetu w dowolnej formie. 

Co muszą zawierać dokumenty potwierdzające uprawnienia do korzystania z ulgi na Internet?

Aby móc skorzystać z ulgi na Internet, należy gromadzić wszelkie dowody poniesionych kosztów. Dokumentem zgodnym z wymaganiami urzędu skarbowego nie musi być faktura. Wystarczy, że będzie zawierał:

  • dane identyfikujące sprzedawcę i nabywcę,

  • rodzaj zakupionej usługi,

  • kwotę zapłaty,

  • stwierdzenie faktycznie poniesionego wydatku, a nie tylko zamówienie usługi.

Do dokumentów należy także załączyć dowody opłaty rachunków, czyli na przykład potwierdzenie przelewów, potwierdzenie wpłaty gotówką lub odpowiednia adnotacja na fakturze.

Tagi: