BiznesINFO.pl
primark-kolejka-wejście-obostrzenia w sklepach-iberion-kolejkowo

Biznes info

Wydarzenia na wschodzie determinują wybory zakupowe Polaków. Boom na sprzęt paramilitarny

16 Listopada 2022

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Od początku wojny na Ukrainie Polacy bardzo chętnie kupują odzież i akcesoria militarne, dużym zainteresowaniem cieszy się również broń bez zezwolenia. Po pierwszych miesiącach prawdziwego boomu sprzedaż wciąż ma się dobrze.

O zmianie preferencji zakupowych Polaków od inwazji Rosji na Ukrainę przypomina dzisiaj Rzeczpospolita. Niszowy rynek po wojnie nagle stał się bardzo prężną gałęzią handlu.

Wysoka sprzedaż akcesoriów militarnych w lutym i marcu

Największe zainteresowanie sprzętem i odzieżą militarną oraz bronią bez zezwolenia miało miejsce w lutym i marcu 2022 r., podaje "Rzeczpospolita".

Zwiększoną sprzedaż łączono przede wszystkim ze zbiórkami organizowanymi dla ukraińskiego wojska, jednak po znacznym osłabieniu częstotliwości zbiórek. Ciągłe zainteresowanie akcesoriami militarnymi, choć mniejsze niż w lutym i marcu, pozwala sądzić, że Polacy kupują sprzęt również na własne potrzeby.

Polacy nie popierają liberalizacji przepisów dotyczących posiadania broni

Z sondażu opublikowanego przez "Rz" wynika, że większość (35 proc.) ankietowanych uważa, że obecne przepisy dotyczące dostępu do broni są wystarczające. Aż 26 proc. osób uznało, że dostęp do broni powinny mieć jedynie służby. 18 proc. pytanych uznało, że przydałaby się reglamentacja, jednak szersza niż obecnie.

Na kolejnych pozycjach ankietowani wskazywali, że obecne przepisy są za miękkie (9 proc.), zwolenników całkowitego rozregulowania przepisów znalazło się 5 proc. Z kolei 7 proc. stwierdziło, że trudno powiedzieć.

Kasper StarużykAutor

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: kasper.staruzyk@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

Niedziele handlowe. W 2023 roku będzie ich jeszcze mniej

Czytaj więcej >

Handel

“Drwal Index”, czyli nowy wskaźnik inflacji dla Polaków

Czytaj więcej >

Handel

PKN Orlen chce produkować napoje energetyczne pod własną marką. Szuka producenta

Czytaj więcej >
zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >