BiznesINFO.pl
kody rabatowe do sklepów online

Materiały Partnera

Dlaczego warto stosować kody rabatowe do sklepów online?

15 Listopada 2021

Autor tekstu:

Redakcja BiznesInfo

Udostępnij:

Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się nad tym, jak zdobyć klientów, a tym samym poprawić ruch na swojej stronie w celu zwiększenia przynoszonych przez niego zysków. Jest to zadanie bardzo trudne, ponieważ konkurencja w sieci jest ogromna i łatwo zostać po prostu niezauważonym. Jak się okazuje, coraz częściej stosowanym rozwiązaniem są różnego rodzaju kody rabatowe, które umożliwiają uzyskanie przez klientów rabatu. Dlaczego warto je stosować?

Jak działają kupony rabatowe?

Zanim jednak przejdziemy do tego, z jakiego powodu warto stosować takie

kody promocyjne

i jakie konkretnie korzyści mogą one przynieść od strony sprzedaży, najpierw warto się zastanowić nad tym, na jakiej zasadzie mogą one działać. Jak to więc może wyglądać w szczegółach?
Zasada stosowania takiego kodu przez klienta jest bardzo prosta. Na etapie składania zamówienia, najczęściej po umieszczeniu w koszyku produktów, przechodzi się do wypełniania formularza wysyłkowego. Na tym etapie możliwe jest również wpisanie w specjalnym polu kodu rabatowego. Działać on może na kilka różnych sposobów. Przede wszystkim może od łącznej sumy rachunku odjąć pewną kwotę, np. 100 złotych. Innego typu często stosowanym rozwiązaniem jest nadanie rabatu w wysokości określonego procentu łącznej kwoty koszyka, czyli np. 10%. Czasem zdarzają się także kody na darmową przesyłkę czy też jedynie na konkretne produkty w sklepie.

Jakie korzyści daje stosowanie kodów rabatowych?

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że stosowanie kodów rabatowych to jedynie straty dla sklepu. W końcu pozbawia się on części marży, a zatem o wiele mniej zarabia. Jest to jednak dość krótkowzroczne myślenie, ponieważ stosowanie kodów rabatowych może przyczynić się do znacznego zwiększenia ilości obsługiwanych klientów, a tym samym do zwiększenia obrotów sklepów. Z tego też powodu pomimo nieco mniejszej marży, tak czy inaczej obrót będzie na tyle duży, że przyniesie zauważalne korzyści.
Co więcej, stosowanie kodów rabatowych może spowodować, że wielu klientów pozostanie z naszym sklepem na dłużej. Warto w tym wypadku wspomnieć przykładowo o przesyłaniu kodów rabatowych po złożeniu zamówień określoną liczbę razy czy też za konkretną łączną sumę. Dobrym pomysłem będzie także nawiązanie współpracy ze stroną Rabatio.com, na której klienci będą mogli pozyskiwać rabaty na zakupy w naszym sklepie. Spowoduje to, że klienci, zamiast udać się do konkurencji, będą składali zamówienia w celu uzyskania przy następnych zakupach zniżki.
Tego typu działania z pewnością przyczynią się do zwiększenia liczby klientów, lecz również do poprawy rozpoznawalności sklepu w sieci, co również będzie miało kolosalne znaczenie dla przynoszonych przez niego zysków.

Artykuł zewnętrzny

Redakcja BiznesInfoAutor

Redakcja BiznesInfo

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

portfel

Finanse

WIBOR zaczyna coraz bardziej straszyć. Problemy dopiero się jednak zaczną

Czytaj więcej >
Konto Jakże Osobiste

Finanse

Alior Bank rozda 200 zł swoim klientom. Wystarczy zrobić jedną rzecz

Czytaj więcej >
Przerwy techniczne w bankach

Finanse

Wiele banków zapowiedziało utrudnienia. Tysiące klientów będzie miało problem

Czytaj więcej >

Finanse

mBank znów na celowniku oszustów. Mają nowy sposób na wyprowadzenie pieniędzy z konta

Czytaj więcej >
ważne

Finanse

Petrolinvest składa wniosek o upadłość. Polski gigant nie wytrzymał na rynku

Czytaj więcej >

Finanse

PKO BP wysyła frankowiczom wezwania do zapłaty. Żąda opłat za korzystanie z kapitału

Czytaj więcej >