Ptasie Mleczko lżejsze. Lotto Wedel szuka oszczędności
Od początku roku paczka Ptasiego Mleczka jest lżejsza o 20 g. Firma Lotte Wedel wyjaśniła, że zmiana ta pomogła zoptymalizować koszt produktu.
Ptasie Mleczko
Portal spozywczy.pl. poprosił firmę Lotte Wedel, producenta Ptasiego Mleczka o wyjaśnienie, dlaczego na sklepowych półkach pojawiło się Ptasie Mleczko o wadze 340 g, a nie 360g, jak to było dotychczas.
Biuro prasowe producenta poinformowało portal, że zmiana ta wynika z konieczności szukania oszczędności.
Wedel zwraca uwagę na duży wzrost cen surowców kluczowych dla branży słodyczy, tj. mleko, cukier, masło czy surowce opakowaniowe.
"Dzięki temu udało nam się zoptymalizować koszt produktu, który w przypadku utrzymania obecnej gramatury oznaczałby dotkliwy wzrost ceny dla konsumenta" - czytamy w odpowiedzi firmy.
Cena bez zmian, ale towaru mniej
Zmniejszanie wagi towaru jest znane w przemyśle spożywczym, ma nawet swoją nazwę - downisizing. Jest to strategia, która polega na zmniejszeniu gramatury produktu przy jednoczesnym utrzymaniu jego ceny.
Często zmiana ta jest niezauważalna, choć w przeliczeniu na kilogram, klient płaci znacznie więcej za produkt.