Papieska promocja w znanej sieci. Nie wszyscy są zadowoleni
Postać Jana Pawła II wciąż rozpala gorące dyskusje w polskiej przestrzeni publicznej. Po kremówkach w pendolino przyszła kolej na handel - i nie wszystkim się to spodobało.
Najpierw były kremówki...
Na początku kwietnia internet zawrzał na wieść o tym, iż Fundacja Grupy PKP oraz PKP Intercity zamierzają uczcić rocznicę śmierci Jana Pawła II kremówkami. Otrzymali je pasażerowie pociągów Express Intercity Premium 2 kwietnia.
Sprawa rozbudziła dyskusję na temat tego, czy jest to właściwy sposób upamiętnienia śmierci papieża oraz tego, czy na takie rzeczy powinny być przeznaczane pieniądze podatników. Jednak na kolejną tego typu dyskusję nie trzeba było długo czekać.
...teraz promocja w Croppie
Jak podaje portal Gazeta.pl, sieć odzieżowa Cropp zorganizowała promocję. W odróżnieniu od poprzednich była ona jednak mocno nietypowa.
Na górze strony internetowej znajdował się żółty banner informujący o promocji. Skorzystać z niej mogło nie 100 czy 500 osób, a… dokładnie 2137.
Co w tych dwóch elementach jest dziwnego? Gazeta.pl podaje, że kolor nawiązuje do zdjęcia papieża z nienaturalnie żółtą twarzą będącego podstawą do wielu memów (tzw. cenzopap), zaś liczba 2137 odnosi się do godziny śmierci Jana Pawła II.
Nie spodobało się wszystkim
O ile jednak autor oprawy promocji miał… nieszablonowy pomysł, tak nie wszystkim się on spodobał. Komentarze na temat promocji były bardzo zróżnicowane - od przychylnych do wprost negatywnych, jak np. o pociągnięciu autora akcji do odpowiedzialności.
Sama sieć zaprzecza, że promocja ma związek z godziną śmierci Jana Pawła II. Jak powiedziała Wirtualnej Polsce cytowana przez Gazetę.pl Ewa Wieczorek z wydziału komunikacji Croppa, jest to jedna z wielu promocji organizowanych w ciągu roku.