Oszuści znów wpadli na "pomysł". Tym razem straszą odłączeniem prądu
Nie ma tygodnia byśmy nie informowali o przestępcach podszywających się pod znane firmy czy instytucje celem wyłudzenia danych od swoich ofiar. Uważajcie na oszustów podających się za PGE Obrót, którzy w wiadomościach SMS straszą odłączeniem prądu.
Z tego artykułu dowiesz się:
PGE Obrót informuje o fałszywych SMS-ach od oszustów
Przed czym przestrzega spółka
Jak zachować się, gdy nabierzemy przekonania, że pojawiali się nieuczciwi sprzedawcy prądu
Oszuści podają się za PGE i wysyłają fałszywe SMS-y
Praktycznie nie ma tygodnia byśmy nie informowali o przestępcach podszywających się pod znane firmy czy instytucje. Tylko w ostatnim czasie pisaliśmy o oszustwach „na OLX”, czy o e mailach wysyłanych przez rzekomych pracowników PKO BP. Za każdym razem chodzi o to samo, w wiadomości umieszczony jest link czy załącznik. Jeśli klikniemy, możemy utracić swoje oszczędności.
O fałszywych wiadomościach SMS wysyłanych przez przestępców informuje spółka PGE Obrót. Wiadomości wysyłane do klientów zawierają informacje o rzekomej należności, której nieuregulowanie doprowadzi do wstrzymania dostaw prądu.
- Na dzień 2.05 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł. Zapłać teraz – czytamy w jednej z wiadomości, której treść podaje serwis Money.pl.
W wiadomości zawarty jest link za pomocą którego można dokonać natychmiastowej płatności. PGE Obrót apeluje w komunikacie, by w przypadku otrzymania takiego SMS-a zignorować go i pod żadnym pozorem nie klikać we wspomniany link.
Spółka informuje, że wszystkie przypadki tego typu wiadomości są na bieżąco monitorowane a strony zawierające fałszywy link blokowane. Przypadki wyłudzeń i oszustw zgłaszane są do organów ścigania.
PGE Obrót apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i weryfikację wszelkich wiadomości otrzymywanych drogą elektroniczną. Spółka zwraca uwagę, że zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdym momencie na sprawdzenie danych, takich jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.
PGE ostrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami
W odrębnym komunikacie PGE Obrót ostrzega również przed nieuczciwymi sprzedawcami energii, którzy chcą być kojarzeni ze spółką. Osoby te chodzą po domach i namawiają do zmiany sprzedawcy prądu i podpisania nowej umowy bądź aneksu.
- Przekonują, że oferują korzystniejsze warunki sprzedaży. Na pierwszy rzut oka ich oferta może wydawać się atrakcyjna, ponieważ cena za kWh jest nieco niższa. Jednak nie wspominają oni o wielu niekorzystnych dla klienta zapisach ukrytych w umowie – informuje w komunikacie PGE Obrót, wskazując m.in. bardzo wysokie sumy za upomnienia w przypadku spóźnienia się z płatnością, wyższe opłaty handlowe, czy dodatkowe usługi typu ubezpieczenie zdrowotne.
PGE Obrót apeluje do klientów, by nie dali się oszukać. Spółka radzi, by zapytać sprzedawców o to, jaką firmę reprezentują i sprawdzić ich tożsamość; sprawdzić co zaproponowano w pakiecie poza energią elektryczną; zwrócić uwagę na wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty. Należy również uważnie przeczytać umowę przed jej podpisaniem, a także sprawdzić, jakie są warunki jej rozwiązania.
Spółka przypomina, że w przypadku podpisania umowy poza Biurem Obsługi Klienta, czyli np. w domu, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]