Oszuści atakują, czyhają na klientów Żabki. Można stracić dużo pieniędzy
Oszuści znów atakują. Tym razem wysyłają wiadomości do klientów Żabki, w którym zachęcają do pobrania bonu na zakupy. Jest to próba wyłudzenia danych.
Oszustwo na bon z Żabki
Polacy zaczęli otrzymywać wiadomości SMS z informacją o otrzymaniu bonu do Żabki i link do strony internetowej. O ataku ostrzegają eksperci z Komisji Nadzoru Finansowego.
Ataki pishingowe
Fałszywa strona Żabki zawiera informację o rzekomym bonie na zakupy w kwocie od 100 do 2 000 zł. Na stronie pojawia się przycisk “Autoryzacja”, który kieruje do “serwisu płatniczego”, w którym należy podać dane dostępowe do konta. Pod żadnym pozorem nie należy tego robić, gdyż w przeciwnym razie oszuści otrzymają dostęp do naszego konta.
Lepiej nie klikać w link
Ataki pishingowe to popularna metoda oszustwa, w której przestępcy zachęcają do kliknięcia w link. Wiadomość jest wysyłana do jak największej liczby osób, dlatego zazwyczaj nie jest personalizowana.
Przestępca tworzy kopię strony internetowej banku do złudzenia przypominającą oryginał, a następnie próbuje nakłonić użytkownika, by wpisał swoje dane osobowe - login, hasło, nr PIN itd., które wykorzystuje, by uzyskać dostęp do konta. Oszuści nie po raz pierwszy wysyłają do klientów Żabki wiadomość o rzekomym bonie. Trzeba podkreślić, że oszuści mogą wykorzystać tę metodę nie tylko w odniesieniu do klientów sklepów, mogą podszywać się także np. pod bank, dlatego należy zachować czujność.