Na ten powrót Polska czekała 5 lat. Coca-Cola znów w popularnej sieciówce
Kaufland pogodził się Coca-Colą. Niemiecka sieć handlowa ponownie będzie oferować swoim klientom napoje pochodzące z tego koncernu, nie tylko coca colę, ale również Fuze Tea i Monster. Po kilku latach sporu o warunki handlowe firmy doszły w końcu do porozumienia.
Kaufland kontra Coca-Cola
“Rozstanie się” Coca-Coli i Kaufland nastąpiło w 2014 roku, kiedy to firmy nie mogły dogadać się w sprawie warunków handlowych, jak czytamy na wiadomoscihandlowe.pl. Niemiecka sieć znana jest ze stawiania wymagających warunków swoim partnerom, które pozwalają jej na lepsze pozycjonowanie cenowe na rynku handlowym. Spór gigantów na pewno nie pomógł ani jednemu, ani drugiemu. Kaufland odrzucając tak silną markę naraził się na duże straty w obrotach i lojalności klientów. Zaś dla koncernu Coca-Cola to ewidentna utrata zasięgu - sieć Kaufland posiadająca w Polsce ponad 210 supermarketów generuje niemal 10 mld zł przychodów.
Nie jest to pierwszy raz, kiedy z półek Kauflanda znikają popularne produkty. W 2012 roku w wyniku również nieudanych negocjacji u niemieckiego sprzedawcy nie można było kupić makaronów, przypraw i przetworów produkowanych przez chorwacką firmę Podravka, a także produktów marki Danone. Jednak już po kilku miesiącach “po cichu” wróciły na jego półki.
Kaufland, należący do niemieckiej grupy Schwarz, znany jest od zawsze jako twardy negocjator. Zyskuje na tym oferując klientów konkurencyjne ceny, jednak jednocześnie naraża się na wycofanie popularnych producentów, a także na kary. W 2011 roku UOHS, czeski urząd ochrony konkurencji, wymierzył mu 13,6 mln CZK kary (ok. 2,3 mln zł) za nadużywanie rynkowej pozycji po sytuacji, kiedy firma m.in. domagała się od dostawców 0,5%. rabatów, jeśli regulowała należności wobec nich w ciągu 30 dni.