Chiński gigant modowy zainwestuje pod Wrocławiem. Będzie praca dla kilku tysięcy osób
Shein — globalna firma odzieżowa z Chin wynajmie magazyn pod Wrocławiem. Inwestycja umożliwi obsługę zamówień na wielu europejskich rynkach. Pracę otrzyma 2 tys. osób — informuje portal dlahandlu.pl.
Shein zawita do Wrocławia
Chińska firma odzieżowa jest obecnie najpopularniejszą marką ubrań na świecie oraz największym detalistą w tym zakresie. Teraz zdecydowała się wejść na polski rynek i wynająć magazyn o powierzchni 54 tys. 350 mkw. w Panattoni Park Wrocław South Hub. Kompleks ten wyróżnia się dobrą lokalizacją: znajduje się w pobliżu trasy S8 oraz autostrady A4.
Działania operacyjne na terenie magazynu rozpoczną się jeszcze w tym kwartale. Pracę w obiekcie otrzyma 2 tys. osób.
Według prognoz wartość e-commerce dla branży fashion w Europie ma wzrosnąć z ok. 250 mld dolarów w 2022 roku do blisko 400 mld w 2025. Błyskawiczny rozwój tego rynku, a także chęć zabezpieczenia łańcucha dostaw napędzają zjawisko nearshoringu, czyli przenoszenia działalności przez firmy azjatyckie bliżej odbiorcy końcowego, na czym szczególnie zyskuje Polska. Firma SHEIN zyska doskonałą platformę zarówno do realizacji procesów e-commerce, jak i realizacji celów ESG — wyjaśnia Damian Kowalczyk, Development Director w Panattoni na łamach portalu dlahandlu.pl.
Zrównoważona inwestycja
Shein zobowiązało się do 2030 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 25 proc. Dlatego m.in. wynajmowany przez firmę magazyn ma spełniać wymogi certyfikacji metodą BREEAM na poziomie Excellent. W obiekcie znajdą się różne rozwiązania technologiczne pozwalające zaoszczędzić wodę i energię oraz zredukować ilość wytwarzanego dwutlenku węgla.
Pracownicy Shein zyskają dostęp do zielonych stref relaksu i odpowiednio przystosowanych pomieszczeń biurowych (chodzi o spełnienie norm w zakresie zapewnienia dostępu do światła dziennego, właściwej akustyki i dobrej jakości powietrza). W infrastrukturze obiektu przewidziano też miejsce na punkty ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsca dla carsharingu.
Kontrowersje wokół firmy
Marka Shein powstała w 2012 roku i od tego czasu wypracowała sobie pozycję ważnego rynkowego gracza na rynku fast fashion. Niedawno polski Vogue, powołując się na głosy krytyków wskazywał, iż firma kopiuje cudze wzory. Z kolei organizacja Public Eye podała, że pracownicy zatrudnieni u podwykonawców i zajmujący się produkcją, pracują w niegodnych warunkach. Jednak biuro prasowe Shein odparło te zarzuty.
Natomiast kilka miesięcy temu Greenpeace poinformowało o przebadaniu 47 produktów odzieżowych marki Shein. Okazało się, że w 15 proc. z nich wykryto niebezpieczne chemikalia, które przekroczyły limity ustalone przez UE.
#UltraFastFashion à la SHEIN basiert auf gefährlichen Chemikalien und Umweltzerstörung. @greenpeace_de hat SHEIN-Produkte im Labor untersuchen lassen. 32% enthalten schädliche Chemikalien in bedenklicher Konzentration. #unshineSHEIN
— Greenpeace.ch (@greenpeace_ch) November 23, 2022
Alle Infos 👉🏼https://t.co/QcUkCBhFoP