Carrefour rzuca rękawicę Rossmannowi. Wchodzi na rynek z siecią drogerii
Carrefour już w środę 2 października, zaprezentuje własną sieć sklepów drogeryjnych Sources. Pierwsza drogeria znajduje się w paryskiej dzielnicy Marais, przy ulicy Sainte-Croix-de-la-Bretonnerie 38.
Carrefour rusza z nowym konceptem
Sources to koncept poświęcony urodzie, naturalnej pielęgnacji i trendzie “czystego piękna”, który opiera się na używaniu tylko tych marek kosmetycznych, które z formuł swoich produktów wykluczyły takie substancje jak parabeny czy alergeny. Według konta marki Instagram, które już prężnie działa, aż 75 składników kosmetyków zostało „umieszczonych na czarnej liście” sklepów Source, co oznacza, że drogerie będą oferowały tylko naturalne i bezpieczne kosmetyki.
Carrefour zamierza zintensyfikować swoją pozycję w segmencie urody, rynku, który stoi w obliczu „wysokiej konkurencji”, wyróżniając się poprzez skupienie się na niszy wspomnianego trendu “czystego piękna”. Konsumenci, szczególnie ci z Europy Zachodniej, są coraz bardziej świadomi składu produktów i chcą kosmetyki wybierają z rozwagą biorąc pod uwagę, co zawierają.
Według badań przeprowadzonych przez Ifop 72% Francuzek używało chociaż raz organicznych produktów kosmetycznych w ciągu, a 57% z nich kupiło w ostatnim roku przynajmniej jeden taki produkt. Odsetek ten się prawie się podwoił w ciągu ośmiu lat z 33% w 2010 r. do 58% w 2018 r.
Warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy krok Carrefoura w drodze do zyskania przewagi na rynku beauty. Sieć testowała już ten koncept w centrach handlowych, takich jak instytut kosmetyczny Soï Villiers-en biere.