Biedronka wchodzi we współpracę z Too Good To Go. Sieć walczy z marnowaniem jedzenia
Biedronka zamierza walczyć z powszechnym zjawiskiem marnowania jedzenia. W tym celu nawiązała współpracę z aplikacją Too Good To Go. Ruszył już pilotaż, dzięki któremu w pięciu sklepach klienci mogą kupić żywność w bardzo niskich cenach.
Z tego artykułu dowiesz się:
Które oddziały sieci handlowej Biedronka współpracują z Too Good To Go
Jak działa aplikacja
Jakie są efekty całej akcji
Biedronka mówi stanowcze „nie” marnowaniu jedzenia
Biedronka postanowiła zareagować na niechlubny zwyczaj współczesnych społeczeństw - marnowanie jedzenia. Sieciówka nawiązała współpracę z aplikacją Too Good To Go i oferuje tanią żywność.
Wirtualne Media donoszą, że Biedronka jest na razie w fazie testów. Pilotaż obejmuje pięć sklepów w Warszawie. Jedzenie po niskich cenach można kupić przy ulicach: Kochanowskiego 45/47, Korotyńskiego 23, Kopijników 6, Magicznej 22 i Nocznickiego 29.
Jaką ofertę przygotowała Biedronka? Za 11,99 zł klienci mogą zakupić paczki-niespodzianki z owocami i warzywami. Drugi wariant to „żywność mix” z mięsem, pieczywem, warzywami, owocami i ciastami.
Biedronka to już kolejna spółka, która współpracuje z Too Good To Go
Aplikacja Too Good To Go została opracowana przez duński start-up i działa w 15 państwach. Do Polski wkroczyła w lipcu 2019 r.
Nie tylko Biedronka postanowiła nawiązać współpracę z platformą. Z jej możliwości korzystają także: Green Cafe Nero, Pizza Hut, A. Blikle, North Fish, Starbucks i inne sieciówki takie jak Carrefour czy Auchan. Too Good To Go obsługuje także cateringi dietetyczne, małe kawiarenki i osiedlowe warzywniaki np. „Krzesak” czy „Owoce i Warzywa”.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak to działa w praktyce? Klient, który pobierze aplikację i połączy ją z kartą, może kupić tzw. paczkę-niespodziankę, w której znajduje się niesprzedana żywność serwowana danego dnia przez partnerów Too Good To Go.
Posiłki można kupić za 1/3 ich podstawowej ceny. Zamawiający musi samodzielnie odebrać paczkę tego samego lub następnego dnia.
Portal innpoland.pl donosi, że aplikacja nie narzuca partnerom konkretnych godzin, w których muszą udostępniać swoje oferty. Niektóre placówki umożliwiają odbiór np. po godzinie 17:00, choć Carrefour zaprasza klientów między 12:00 a 20:00. Najbardziej popularne oferty znikają w ekspresowym tempie.
Klienci mogą skontaktować się z lokalem przed złożeniem zamówienia, aby zdobyć informacje np. o alergenach czy wariantach bezmięsnych. Identyczną opcję oferuje także Biedronka.
Zainteresowanie, jakim cieszy się Too Good To Go wskazuje, że coraz więcej osób sprzeciwia się nadmiernemu wyrzucaniu żywności. Problem jest realny - Rzeczpospolita wskazuje, że w Polsce co sekundę marnuje się aż 150 kg jedzenia. Zwykła rodzina wydaje 3 tys. zł rocznie na artykuły spożywcze, które trafiają do kosza. Dzięki aplikacji udało się ocalić już milion posiłków.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]