Biedronka znowu zachęciła Polaków do zakupów u siebie. Sklep odwiedzają tłumy
Biedronka pochwaliła się wynikami
Pedro Soares Dos Santos, szef Grupy Jeronimo Martins powiedział, że Biedronka znacznie się poprawiła zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków. I dalej się rozwija. - Nasza główna spółka utrzymała rytm innowacji i kontynuowała poprawę swoich operacji, zwłaszcza poprzez poszerzenie testów nowych rozwiązań technologicznych - dodaje Dos Santos cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.
W 2019 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 12,62 mld euro, co daje wzrost o 7,9 proc. w stosunku do 2018 roku. W 2018 roku sieć dyskontów zanotowała wynik sprzedaży w wysokości 11,69 mld euro. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy Jeronimo Martins wyniosły 18,64 mld euro, co w porównaniu do 2018 roku daje podwyżkę o 7,5 proc.
Biedronka osiąga coraz lepsze wyniki
Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, Biedronka osiągnęła zysk operacyjny (EBITDA) w wysokości 918 mln euro, a to oznacza podwyżkę o 7,9 proc. Natomiast cała Grupa Jeronimo Martins zanotowała zysk EBITDA na poziomie 1,045 mld euro. I tu mamy poprawę w stosunku do 2018 roku - 8,9 proc.
Biedronka dalej buduje imperium
Grupa Jeronimo Martins poinformowała, że w tym roku Biedronka zmodernizuje ponad 250 placówek. Dzięki unowocześnieniu sklepów ma wzrosnąć sprzedaż porównywalna.
Na początku ubiegłego roku Biedronka miała 2900 placówek w całym kraju. Na koniec 2019 roku sklepów sieci Biedronka było już 3002. Granicę trzech tysięcy udało się złamać na koniec roku. Właściciel Biedronki planuje też otworzyć do końca roku następnych 100 sklepów. 60 proc. zostanie uruchomionych w standardowym formacie, a 40 proc. będzie mniejszymi placówkami.